آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی کودکان

یادگیری زبان انگلیسی رو همین الان شروع کنید

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن ظهورنگهبانان

یادگیری زبان با انیمیشن

یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

یکی از جذاب‌ترین راه‌های آموزش و تقویت زبان انگلیسی، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی و خصوصا انیمیشن‌ها و کارتون برای تقویت زبان انگلیسی است‌. زبان ساده، مکالمات روزمره و کاربردی در کنار جذابیت انیمیشن‌ها، یادگیری زبان را بسیار راحت‌تر و شیرین‌تر می‌کند‌. از طریق انیمیشن دیدن، کاربرد کلمات و جملاتی را که بطور تئوری در کلاس‌های زبان و یا خودآموز آموخته‌ایم، این بار در قالب گفتگو و محاوره یاد می‌گیریم؛ بدون اینکه نیاز باشد با فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی است، ارتباط برقرار کنیم یا اینکه حتما به کشوری انگلیسی زبان سفر کنیم.(همچنین انیمیشن کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی بسیار مفید است.)همچنین شما نمی‌توانید وقتی فردی با شما انگلیسی صحبت می‌کند بگویید صبر کن تا کلمه‌ای که متوجه نشدم را در دیکشنری چک کنم، یا اینکه این جمله در مکالمات روزمره برای من بسیار کاربردی است، پس اجازه بده آن را یادداشت کنم، چون در آن صورت فرد به عقل شما شک می‌کند. اما وقتی یک فیلم می‌بینید، می‌توانید بارها آن را نگه دارید و مکالماتشان را تکرار کنید تا بهتر یاد بگیرید. به همین خاطر تماشای فیلم و انیمیشن انگلیسی، یک ابزار بسیار موثر برای یادگیری زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. آزمایشات زبان شناسان نشان داده است، یادگیری زبان انگلیسی با کارتون می‌توانند به صورت بلند مدت، لغات و اصطلاحات را در ذهن نگه دارند و سریع‌تر از هم سالان خود، به تکرار جملات و یا ساختن آن ها بپردازند. در حقیقت این تاثیر این روش  است که باعث می گردد نه تنها کودکان، بلکه اشخاص بالغ نیز برای شروع یادگیری از این متد استفاده کنند.البته بزرگسالان می توانند یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم کوتاه را هم تجربه کنند و موثرترین راه یادگیری زبان انگلیسی را متناسب با سطح زبان و علایق خود انتخاب کنند.

انیمیشن های جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

۱.زوتوپیا (Zootopia)

دیدن کارتون زوتوپیا که به خرگوش پلیس معروف است با همان سبک کودکانه و طنز برای تقویت زبان بسیار توصیه می‌شود. این کارتن ساخته شده توسط والت دیزنی با دنیایی از واژه‌گان به کار رفته و تحلیل نسبی گرامر همواره در لیست بهترین‌های یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن قرار دارد.« زوتوپیا » یکی از انیمیشن های مهم در فصل اسکار 2017 بود. این انیمیشن به دلیل محتوی قوی و بار کمیکی که دارد می تواند به راحتی شما را مجاب کند که تا انتها آن را با علاقه تماشا کنید و به یادگیری زبان انگیسی با انیمیشن بپردازید.

زوتوپیا، منطقه ای است که در آن حیوانات مختلف در کنار هم به خوبی و خوشی در حال زندگی هستند. در این سرزمین رنگی و دوست داشتنی جودی هپس که یک خرگوش است، از کودکی آرزو داشته تا بتواند به عنوان اولین خرگوش در اداره پلیس زوتوپیا مشغول به کار شود و به تازگی نیز به آرزویش رسیده است. اما رئیس پلیس بوگو به او وظیفه ای خسته کننده سپرده تا او را از خطر دور نگه دارد. با اینحال پس از اینکه جودی یک روباه مکار به نام نیک را ملاقات می کند و از سوی دیگر باید به دنبال فردی گمشده در زوتوپیا بگردد، داستانهای هیجان انگیزی برایش بوجود می آید که بهتر است خودتان آن را ببینید. 

۲.داستان اسباب‌بازی‌ها(Toy story)

انیمیشن Toy Story یکی از انیمیشن‌های جذاب و پرطرفدار است و بر اساس اعلام انجمن فیلم آمریکا، جزء 10 انیمیشن برتر دنیا است. این انیمیشن در طول سال‌های مختلف در چهار سری ساخته شد. Toy Story دارای کاراکترهای زیادی است که هرکدام به شیوه خاص خود صحبت می‌کنند. این انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب است؛ زیرا شخصیت‌های داستان با زبانی ساده و روان صحبت می‌کنند و اگر دارای سطح متوسطی از انگلیسی باشید، می‌توانید اکثر مکالمات آن‌ها را متوجه شوید و کلمات و عبارات جدیدی را نیز از آن‌ها بیاموزید. انیمیشن Toy Story یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای تقویت مهارت شنیداری انگلیسی خود می‌توانید انتخاب کنید.

داستان این انیمیشن درباره پسر بچه‌ای به نام «اندی» است که روزی تمام اسباب‌بازی‌هایش زنده می‌شوند و در دنیای واقعی شروع به زندگی می‌کنند. هریک از این اسباب‌بازی‌ها داستان جالبی را به تصویر می‌کشند. تماشای این انیمیشن علاوه بر تقویت انگلیسی، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. 

۳.ظهور نگهبانان(Rise of the guardians)

ظهور نگهبانان یک انیمیشن سه‌بعدی کامپیوتری ۲۰۱۲، به سبک اکشن ماجراجویی، محصول کمپانی دریم‌ورکس انیمیشن و به نشر پارامونت پیکچرز می‌باشد.کارکتر اصلی قصه «جک فراست » نماینده ی سرما و یخ زدگی است . داستان از جایی شروع می شود که جک فراست در اعماق جنگل ، درون برکه ای یخ زده چشم باز می کند و اولین چیزی که میبیند ماه است . ماهی که جز نام جک فراست چیزی به او نمی‌گوید و خیلی زود او متوجه می‌شود که کسی قادر به دیدن او نیست…

۴. کلاوس(klaus)

فیلم کلاوس به کارگردانی سرخیو پابلوس در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور اسپانیا و در ژانر انیمیشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم جیسون شوارتزمن، رشیدا جونز، جون کیوسک، جی. کی. سیمونز , نرم مک دانلد به هنرمندی پرداخته‌اند.

۵.The Lego movie

انیمیشن The Lego Movie مملو از ارجاعات به فیلم های مختلف از بتمن تا ترمیناتور و جنگ ستارگان است. تماشای این انیمیشن اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت و از آن لذت خواهید برد و همچنین می توانید میزان اطلاعات خود از فیلم های آمریکایی را در آن بسنجید!

مزایای یادگیری زبان با انیمیشن

  •  نحوه تلفظ کلمات انگلیسی و حرف زدن ها بسیار واضح هستند.  
  • صداپیشگی خود به نوعی بازیگری است که همراه با احساسات و تغییر لحن و نحوه بیان است . و هنگام دیدن یک انیمیشن می توانید با لحن ها و روش های مختلف گفتارانگلیسی آشنا شوید. 
  •  تماشای انیمیشن ها می توانید تلفظ لغات انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. چرا؟ چون کارکترهای کارتون ها می توانند به شما نحوه حرکت دهان هنگام بیان یک لغت را نشان بدهند. در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. 
  • مثل هر فیلم دیگری انیمیشن ها هم شامل مکالمه های انگلیسی ،لغات انگلیسی متنوع و در کل زبان انگلیسی عمومی ومورد استفاده در گفتگوهای روزمره می باشد.
چگونه با کمک فیلم کوتاه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش نباید حوصله سر بر باشد!

این نکته در آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار حائز اهمیت است چرا که تمرکز کودکان می تواند به راحتی از میان رود و دیگر روی مفاهیم آموزشی تمرکز نداشته باشند. به همین دلیل آموزش زبان انگلیسی باید شاد و مفرح باشد تا کودکان را جذب کند و آنها را روی مفاهیم آموزشی متمرکز نگه دارد. از آنجایی که کودکان علاقمند به تماشای کارتون هستند می توان از این طریق آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی نیز علاقمند کرد تا با تماشای انیمیشن های جذاب ساعت ها به یادگیری زبان مشغول باشند و لذت ببرند. همچنین این نکته برای بزرگسالان نیز صدق می کند. آن‌ها می توانند همراه با تماشای انیمیشن یا فیلم و سریال به یادگیری زبان بپردازند.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق کارتون برای کودکان

هر چند تماشای کارتون ها و انیمیشن ها به زبان انگلیسی باعث تقویت زبان کودکان می شود اما همواره باید به محتوایی که در اختیار کودکان می گذاریم توجه کنیم. انتخاب کارتون و انیمیشن بایستی با دقت صورت گیرد و حتما به مواردی مانند سن کودکان، سطح زبان آن ها، درک آن ها از موضوع، سرعت مکالمات، اندازه ی جمله ها، موضوع کارتون و مدت زمان آن…. توجه کرد.برای اینکه این روش تاثیر گذار باشد، هر کارتون یا انیمیشن بایستی حداقل دوبار دیده شود. اکثر کودکان در صورتی که از کارتون یا انیمیشنی خوششان بیاید حاضرند برای ده ها بار آن را تماشا کنند بدون اینکه خسته و دلزده شوند. از این ویژگی می توان برای تثبیت موارد آموخته شده بهره گرفت به این صورت که به آن ها اجازه دهیم هر روز فقط یک قسمت از کارتون مورد علاقه ی خود را تماشا کنند. هر چند بهتر است که برای انیمیشن های طولانی یک بار آن را برای کودک پخش کرده تا موضوع اصلی آن را متوجه شود و سپس انیمیشن را به قسمت های کوتاه تر تقسیم کرده و هر قسمت را دو تا سه بار برای کودک پخش کرده تا کاملا مکالمات را متوجه شده و قادر به تکرار کلمات و عبارات باشد. به این صورت هیچ گاه کلماتی که آموخته از ذهنش پاک نخواهد شد و همچنین مهارت شنیداری آن ها به طرز باور نکردنی ای بهبود می یابد.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق کارتون برای کودکان
انتخاب انیمیشن برای یادگیری زبان

تماشای کارتون با زیرنویس دو زبانه

در این مرحله شما می بایست همراه با کودک خود کارتون یا فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید، نه با زیرنویس فارسی. هدف از انجام این کار این است که به راحتی می توانید لغات انگلیسی جدید و معنی آن ها را پیدا کنید. اگر برنامه eJOY eXtension را روی سیستم خود نصب کرده باشید می توانید به راحتی و خیلی سریع این کار را انجام دهید. این برنامه به شما کمک می کند تا تنها با یک کلیک معنی لغات جدید را به آسانی پیدا کنید؛ خصوصا زمانی که با برنامه Netflix فیلم و کارتون می بینید می توانید از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید، امکاناتی نظیر مکث خودکار فیلم ، نمایش زیرنویس بعد از مکث و… . 

تمرین زبان انگلیسی با انجام بازی های مختلف

انتخاب انیمیشن برای یادگیری زبان

 ظاهرا این مرحله کاری بسیار راحت است اما مادران باید در انتخاب کارتون و یا فیلم مناسب بسیار دقت کنند. مثلا آیا این کارتون یا فیلم جز علاقه مندی های کودک شما است؟ آیا در سطح کودک شما است؟ به عنوان مثال، اگر کودک شما دختر است و عاشق کارتون های پرنسسی می توانید کارتون ” Frozen ” را برای او انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که سری به سایت Netflix بزنید؛اگر به دنبال فیلم و سریال هستید بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. در این سایت می توانید فیلم های بسیار خوبی برای کودک خود پیدا کنید که قطعا به یادگیری زبان انگلیسی او کمک شایانی خواهند کرد. به طور کلی معمولا انیمیشن ها سطح خیلی بالایی ندارند اما در مقایسه با یکدیگر و برخی فیلمها میشود موارد زیر را در نظر گرفت و آن ها را سطح بندی کرد.مواردی مانند سرعت مکالمه، تعداد و سطح اصطلاحات به کار رفته، تخصصی بودن موضوع، داشتن لهجه خاص، کلمات کم کاربرد، رسمی بودن یا محاوره صحبت کردن.

تماشای کارتون با زیرنویس دو زبانه

تمرین زبان انگلیسی با انجام بازی های مختلف

 بعد از تماشای فیلم و یا کارتون، می توانید کودک خود را راهنمایی کنید تا زبان انگلیسی را حین بازی کردن تمرین کند. مادران هم می توانند در این بازی ها همراه بچه ها باشند و آن ها را همراهی کنند؛ در این صورت بازی برای بچه ها جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود. نه تنها در این بازی ها می توانید نقش آفرینی کنید، بلکه در زندگی روزمره خود هم می توانید این کار را انجام دهید که بدون شک برای بچه ها بسیار مهیج و جالب است. بچه ها با تماشای فیلم و کارتون انگلیسی لغات، عبارات و اصطلاحات جدیدی یاد می گیرند که قطعا در زندگی روزمره شان کاربرد دارند؛ بنابراین می توانند به راحتی این لغات و اصطلاحات جدید را در موقعیت های واقعی روزمره خود پیاده کنند.

دانلود انیمیشن کوتاه با زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان

  • ترجمه
اومدم کتابی که قرض گرفته بودم رو برگردونم.
تمومش کردی؟
نمیتونستم زمین بزارمش. چیز جدیدی داری؟
تا دیروز نداشتم.
خیلی خب. من اینو قرض میگیرم.
اون؟ اما تو دوبار خوندیش.
خب این کتاب مورد علاقمه.
مکان های دور ، شمشیر جسورانه می جنگد
کلمات اسرارآمیز. یک شاهزاده در لباس مبدل
اگه انقدر دوسش داری. مال خودت باشه.
اما اقا….. من اصرار می کنم که برش داری.
خیلی خب. ممنونم. خیلی ممنونم. 
  • text
I’ve come to return the book I borrowed.
Finished already?
I couldn’t put it down. Have you got anything new?
Not since yesterday.
That’s all right. I’ll borrow this one.
That one? But you’ve read it twice.
Well, it’s my favorite.
Far-off places, daring sword fights, magic spells, a prince in disguise.
If you like it all that much, it’s yours.
But, sir… -I insist.
Well, thank you. Thank you very much.
 

یادگیری زبان با کارتون Beauty and the Beast

یادگیری زبان با انیمیشن ماداگاسکار

  • ترجمه
مارتی! من میتونم تو چشمات نگاه کنم، و میدونم که تویی.
ببین، من سفر کردم سفر کردم برای همیشه
اما حالا خونه رو پیدا کردم احساس میکنم تو بهشتم
ببین من سفر کردم سفر کردم برای همیشه
اما حالا خونم
هی! دستاتونو تکون بدین! دستاتونو تکون بدین!
  • text
Marty! I can look into your eyes, and I know it’s you.
See, I’ve been traveling Been traveling forever
But now that I found a home feels like I’m in heaven
See, I’ve been traveling Been traveling forever
But now that I’m home
Hey! Shake the hot things! Shake the hot things! 
  • ترجمه
خیلی خب، فهمیدم آقای معروف.
تو خیلی نمی تونی محدودش کنی.
هی، وقتی رسیدی شهر، بهتره که برای بهترین دوستات وقت بزاری!
و اینجا با خانوادت جشن شکرگزاری بگیری!
خیلی خوب میشه! ما باید….
خیلی خب، من باید بپرم، بچه. بزار ببینم چطور پیش میره.
من بیرونم.
  • text
OK, I get it, Mr. Popular.
So many you can’t even narrow it down. Hey, when you get to town,
you better make time for your best friend!
Break bread with your mishpocheh here!
That’d be great! We should totally…
OK, I gotta jump, kid. Let me know how it goes. I’m out. 

انیمیشن ماشین ها با متن فارسی و انگلیسی

انیمیشن شرک با متن فارسی و انگلیسی

  • ترجمه
شرک من….من میخوام با تو بیام.
من بهت گفته بودم، نگفتم؟ تو با من به خانه نمیای.
من تنها زندگی میکنم، باتلاق خودم! من! هیچ کس دیگه ای نه!
فهمیدی؟ هیچ کس!
مخصوصا یه خر بی مصرف احساساتی اذیت کن وراج!
اما من فکر میکردم…..اره می دونی چیه؟
تو اشتباه فکر میکردی! 
  • text

Shrek, I… I wanna go with you.
I told you, didn’t I? You’re not coming home with me.
I live alone! My swamp! Me! Nobody else!
Understand? Nobody!
Especially useless, pathetic, annoying, talking donkeys!
But I thought… Yeah. You know what?
You thought wrong!

  • ترجمه
هی، این تقصیر من نیست که تو نمیتونی پرواز کنی.
دست و پا چلفتی.
خیلی خب. خیلی خب.
میدونی چیه؟ این خوبه. فقط هوارو نمیز میکنه.
فقط باهم نهایت صداقت رو داشته باشید.
  • text
Hey, it’s not my fault you can’t fly.
Awkward.
Okay, okay.
You know what? This is good. Just clear the air.
Just be completely honest with each other.  

یادگیری زبان با انیمیشن ریو

یادگیری زبان با انیمیشن Ice age

  • ترجمه
اگه انسان ها از اینجا رد شن، دیگه هرگز بهشون نمی رسی.
تو مجبور نبودی این کارو کنی.
این کاریه که شما تو گله میکنید.
مارو فراموش نکن. باشه؟
ما تورو فراموش نخواهیم کرد.
خداحافظ  
  • text
If those humans get through the pass, you’ll never catch them.
You didn’t have to do that.
That’s what you do in a herd.
Don’t forget about us, ok?
We won’t forget about you.
bye. 

جهت اطلاع از جدیدترین ویدیوهای رایگان فیسپیک ایمیل خود را وارد کنید.

ویدیو آموزش زبان

نکات آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

برای شروع به سراغ انیمیشن‌های ساده بروید و مطمئن شوید سطح دیالوگ‌های آن متناسب با سطح زبان شماست.

برای بازدهی بیشتر لازم است یک انیمیشن را چندین بار ببینید و نکات جدید آن را یادداشت کنید.

این نکته را بدانید که برخی از اصطلاحات استفاده شده در انیمیشن‌ها در مکالمات واقعی کاربردی ندارند و تنها در دنیای شخصیت‌های فانتزی استفاده می‌شوند.

برای داشتن نتیجه بهتر، ابتدا یک کارتون را از اول تا آخر ببینید تا متوجه موضوع آن شوید و بعد آن را به چند بخش تقسیم کرده و مجدد آن‌ها را ببینید. سپس کلمات جدید را یادداشت و بعد در دیکشنری خود آن‌‌ها را جست‌وجو کنید.

برای آموزش زبان به کودکان به وسیله انیمیشن همراه آن‌ها باشید و نکات آموزشی را برایشان توضیح دهید یا از یک معلم زبان کمک بگیرید یا از ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن استفاده کنید.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن
آموزش زبان انگلیسی با کارتون مخصوص چه کسانی‌ست؟

آموزش زبان انگلیسی با کارتون مخصوص چه کسانی‌ست؟

بزرگسال باشید یا کودک فرقی نمی‌کند! انیمیشن‌ برای همه افرادی که در راه زبان‌آموزی قصد دارند از روش‌های مکمل و درعین حال سرگرم‌کننده استفاده کنند مناسب است. شاید قبلا فقط برای کودکان کارتون زبان انگلیسی را مناسب می‌دانستند و بزرگسالان را بیشتر به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم تشویق می‌کردند؛ اما انیمیشن‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند، نه تنها برای کودکان بار آموزشی زیادی دارند، بلکه بزرگسالان و نوجوانان را نیز با دنیایی از اصطلاحات روزمره زبان انگلیسی آشنا می‌کنند.اگر علاقمند به یادگیری زبان با سریال ها هستید ، ما بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کرده ایم. اما اگر کودک درونتان فعال است می توانید یادگیری زبان انگلیسی با کارتون را انتخاب کنید.یادگیری زبان با انیمیشن کوتاه براي كودكان به دليل اين كه به رسم الخط انگليسي آشنايي كامل ندارند ميتواند بسيار كمك كننده باشد. همچنين به دليل جذابيت داشتن انميشن براي كودكان به يادگيري سريع آن ها كمك مي كند و براي بزرگسالان نيز بسيار مناسب است زيرا در كارتون ها مي توان لغات و نكاتي را ياد گرفت كه در كمتر كتابي يافت مي شود و به دليل داشتن فضاي كودكانه، به خاطر سپردن اين نكات بسيار آسان تر مي شود.

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

مطالعاتی در دانشگاه هاروارد تأیید می‌کند که در صورت یادگیری زبان دوم در سنین پایین؛ خلاقیت، مهارت‌ تفکر انتقادی و انعطاف‌پذیری ذهن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. محققان معتقدند که سه سال اول زندگی، یک دوره حیاتی در زندگی کودک است و در این دوره، پایه‌های نگرش، تفکر و یادگیری هر شخص بنا گذاشته می‌شود به این مفهوم که کودکان توانایی ذاتی یادگیری را در این سنین دارند.

طبق تحقیقات، یادگیری زبان دوم برای کودک به همان راحتی زبان اول یا زبان مادری او است. شاید برخی تصور کنند که این بار سنگینی را بر دوش یک کودک ۳ ساله می‌گذارد، اما اینطور نیست. توانایی ذاتی یادگیری در ۳ تا ۴ سال اول زندگی باعث می‌شود یادگیری زبان دوم بسیار آسان باشد. مطالعات نشان داده است که ۵۰٪ توانایی ما برای یادگیری در ۴ سالگی و ۳۰٪ دیگر در سن ۸ سالگی ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود بچه‌های سه ساله برای یادگیری زبان دوم تشویق شوند.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن برای نوجوانان

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن برای نوجوانان

نوجوانان نسل پویا و آینده سازان جامعه هستند که در دوره تکوین شخصیت و شکل گیری زندگی خود می باشند . زمینه های تربیتی ، استعداد و فراگیری شایسته ایجاب می نماید که شرایط رشد ، تکامل و موفقیت در هر فرایند آموزشی مرتبط با نوجوانان پیش بینی شود.آموزش موثر ، متنوع و جذاب از یک سو و گسترش افق دید ، آموزش های مدرن و شخصیت ساز برای عرصه های بعدی آموزشی و مقاطع تحصیلی عالی نقش اساسی در پرورش و تربیت نسل جدید و جوانان را دارد . نیاز هست که نوجوانان هر ۴ مهارت اصلی(Speaking، Writing، Listening،Reading) را فرا بگیرند که مناسب ترین روش برای آن ها یادگیری زبان با استفاده از فیلم و انیمیشن می باشد. تسلط بر این ۴ مهارت کمک بزرگی به زبان آموز می کند که خود را به ابزار کار آمد زبان مجهز نماید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن برای بزرگسالان

تماشای کارتون و انیمیشن برای بزرگسالان مبتدی در زبان انگلیسی نیز بسیار موثر است زیرا که سرعت مکالمات پایین تر و کلمات استفاده شده خیلی پیچیده و سخت نیستند و برای شروع یادگیری کاملا مناسب هستند. بزرگسالان می توانند در کارتون ها لغات و نکاتی را یاد گرفت که در کمتر کتابی یافت می شود و به دلیل داشتن فضای کودکانه، به خاطر سپردن این نکات بسیار آسان تر می شود. البته بهتر است که بزرگسالان در حین تماشا به صورت مداوم از هر آنچه که می شنوند، یادداشت برداری کنند و جملاتی که برای آن ها جدید است را از روی زیرنویس انگلیسی در دفترچه ای برای یادآوری در آینده بنویسند. درمقاله ای بطور کامل روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، سریال و انیمیشن را برای شما توضیح داده ایم.

به صورت کلی می توان گفت که مزیت اصلی فراگیری زبان با کارتون برای هر گروه سنی این است که به دلیل این که دیدن کارتون از جمله کار های تفریحی نیز به حساب می آید سبب می شود که فرد در هر شرایطی تمایل به دیدن انیمیشن داشته باشد و حتی در هنگام خستگی مغز را وادار به یادگیری کند. از این رو می توان گفت که این روش از جمله روش های برتر در زمینه فراگیری زبان است و میتواند بهترین جایگزین کتاب های آموزشی باشد.با توجه به تمام موارد بالا می توان نتیجه گرفت که آموزش انگلیسی با انیمیشن و کارتون زبان اصلی سبب می شود که فرد بتواند لغات، اصطلاحات و نکات را به صورت بلند مدت به خاطر بسپارد، مهارت های شنیداری و گفتاری خود را بهبود بخشد و به سرعت به سطح بالایی از دانش در زمینه زبان خارجی مد نظر خود برسد.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن برای بزرگسالان

در فیسپیک بخش های کوتاهی از انیمیشن ها انتخاب شده است که دارای نکات قابل توجهی هستند. دیالوگ های گفته شده در تمامی فیلم ها به صورت انگلیسی در بخش توضیحات قرار داده شده است و همچنین معنی فارسی آن ها نیز موجود است. بنابراین با دانلود انیمیشن کوتاه با زیرنویس فارسی و انگلیسی همزمان، می توانید مهارت شنیداری، لغوی و به مرور گفتاری خود را بهبود بخشید.ما به منظور فراگیری بهتر زبان آموزان سعی در ایجاد محیطی تعاملی داشته ایم و از این رو کاربران با قرار دادن کامنت های آموزشی می توانند به افزایش دانش خود و دیگران کمک کنند.  

سوالات متداول FAQ

بهترین روش یادگیری زبان برای کودکان یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن است. چون آموزش زبان با انیمیشن بسیار جذاب است، افراد با میل باطنی و نه از روی اجبار به یادگیری زبان خارجه می پردازند. در حقیقت راز پرطرفدار بودن این آموزش در همین است، که افراد را از رو میل به یادگیری دعوت می کند و نه از روی وظیفه و اجبار.

 

انیمیشن ها دارای گروه های سنی متفاوتی بوده و می توانند از کودکان  سال۲ تا جوانان ۲۰ سال را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین جذابیت های رنگ آمیزی و گرافیک بسیار زیبای آن ها، موجب جذابیت و خواستنی تر شدن آن ها می شود. از همین رو بسیاری از افراد، آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن را بر روش های دیگر ترجیح می دهند. علاوه بر موارد ذکر شده، در این فیلم های زیبا، معمولا از اصطلاحات و لغات ساده با لهجه ای قابل درک و فهم استفاده می گردد.

چون در انیمیشن ها ، دهان کارکترها هنگام بیان یک لغت باید به گونه ای حرکت کند که یک انسان در واقعیت آن را ادا می کند . البته که نمی توان انتظار هم داشته باشیم که 100% دقیق باشد !

7 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • حتی بچه ای که نمیتونه حرف بزنه، فرقی براش نداره که زبان ترکی، فارسی ، انگلیسی یا چینی باشه. چطور میشه فارسی یاد میگیره؟ چون بچه ها کلا شنونده های خوبین، حتی از قبل از تولد صدا ها رو میشنوه و به اونها عادت میکنه و بعد تولد اینقدر باهاش حرف میزنن که اونها در ذهنش تثبیت میشه و کم کم شروع میکنه به حرف زدن و در حین حرف زدن، باز میشنوه و یاد میگیره. توان یادگیری بچه ها، فوق تصور ماست. مگر خود من و امثال من کلاس ترکی رفتیم؟ زبان مادری ترکی هست که فارسی هم صحبت کردن و همزمان هر دو رو فراگرفتیم.

    • زیر نویس فارسی کمک میکنه برای یادگیری، اما خیلی باید با احتیاط باشه چون گوش، ذهن و یادگیری رو اگر درست استفاده نشه کلا تنبل میکنه. از این جهت خط خیلی باریکی هست و بخاطر همین ما توصیه میکنیم که زیر نویس فارسی رو حتی المقدور کمتر استفاده کنید. ( ذهن به طور کلی به دنبال سریع ترین راه برای جذب چیزهای مورد نیازش هست، و در این مورد خاص چی از فارسی بهتر!! و اگر در زیر نویس باشه دیگه گوش عملا کار نمیکنه.) سپاس از همراهیتون

دیدگاهتان را بنویسید