سبد خرید 0

معرفی فیلم Rise of the guardians 2012

[vc_row][vc_column][vc_column_text]نگهبانان قصه ها

یک پویانمایی زیبا و مهیج ساخت آمریکا با مدت زمان 97 دقیقه و امتیاز بالای 7.3 و میزان رضایت 93% مخاطبان که در سال 2012 تولید شد. میتونید با دیدن این فیلم هم از آن لذت ببرید و هم به افزایش سطح تسلط خود بر زبان انگلیسی کمک کنید.

این پویانمایی پس از انتشار خود با توجه به جذابیت شخصیت ها و محتوای خود تونست در بسیاری از کشورها و از جمله ایران طرفداران زیادی پیدا کنه. لازم به ذکره که در ایران این فیلم با نام فارسی نگهبانان قصه ها شناخته میشه که اسم اصلی اون، ظهور نگهبانان هست.

نگهبانان قصه ها دارای شخصیت های بسیار جذاب انیمیشینی است که به دنبال فراهم کردن خوشی و حس خوب برای کودکان هستن. در ابتدای داستان شما شخصیت اصلی رو خواهید دید که چشماش  رو باز میکنه و تاریکی و سرما رو اطراف خودش حس میکنه. در حالیکه ترسیده، اما در یک لحظه ماه رو میبینه که خیلی بزرگ و با روشنایی تمام، که تاریکی شب را روشن میکنه. شخصیت کلیدی داستان (جک فراست = Jack Frost) در ابتدا ترسان و در حال نفس زدنه، اما خیلی زود ترس خودش را فراموش میکنه. در همین حال از خودش میپرسه که چرا من اینجا هستم و چه وظیفه ای برای انجام دادن دارم؟ بادها شروع به وزیدن میکنن و در ادامه ما شاهد اتفاقات جالب بسیاری در داستان خواهیم بود.

در یک نگاه کلی، این انیمیشین یک فیلم اکشن و فانتزی که درون مایه ی کمدی و خنده دار داره. از این جهت، برای کودکان و افراد در رده های سنی پایین تر بسیار مناسبه. اما بزرگسالان هم حتما می تونن از انیمیشین ها استفاده کنن و از فضای زندگی شهری و شلوغی کمی بیرون بیان و زبان هم یاد بگیرن.

داستان اصلی از اینجا شروع میشه که یه شخصی به اسم کابوس میخواد به بچه ها اذیت کنه و رویای اونها رو نابود کنه، اما چند نفر دیگه میخوان جلوی اون رو بگیرن، اما..

یه نکته مهم رو به یاد داشه باشیم که به دلیل کاراتونی و فانتزی بودن شخصیتها و رنگ و لعاب زیبا و جذابیت بصری، بهتر در ذهن میمونه و اثر گذاری بالایی داره و برای هر شخصی که به دنبال یادگیری انگلیسی هست و مخصوصا در اوایل یادگیری از طریق فیلم، به طرز فوق العاده ای کمک میکنه و باعث میشه که گفتگو های داخل فیلم، بهتر به یادمون بمونه .

همونطور که عرض شد، نقش اصلی داستان رو که جک فِراست ( jack frost) بازی می کنه (تصویر پایین به همراه عصای خودش) در ابتدای داستان در یک بِرکه یخ زده قرار داره و در همین زمان چشم های خودش رو باز می کنه و اولین نقطه امیدی که نظر اون رو به خودش جلب می کنه نور ماه در آسمونه. اگر چه در ابتدا چیز زیادی به یاد نمیاره، اما در ادامه متوجه حقایقی میشه که برخی از اونها مربوط به زندگی گذشته و دوران کودکی خودشه.

بعد از مدتی به ترسش غلبه می کنه. در همین زمان در اطراف خود یک عصا پیدا می کنه و سوار بر باد، به روستایی در اطراف اونجا وارد میشه و در حالیکه با دیگران صحبت میکنه، در کمال تعجب، متوجه میشه که کسی نمیتونه اون رو ببینه و یا حتی این که صدای او را بشنوه.

البته جک، تنها شخصیت نقش آفرین در پویانمایی ظهور نگهبانان نیست. علاوه بر جک فراست، شخصیت های جدید دیگه ای رو هم می بینید. اگر چه اکثر از اونها شخصیت های مثبتی هستند، اما با یک شخصیت خبیث هم رو به رو هستیم (تصویر پایین). اون می خواد تمام خوشی ها و انگیزه و امید رو در کل دنیا بگیره و تاریکی و ترس و نا امیدی بر اون چیره بشه. اما این نگهبان های حواس جمع این داستان هستن که باید همه توان خودشون رو جمع کنن تا در کنار هم از امیدها، باورها و خوشی های بچه ها در کل دنیا محافظت کنن و دلیل نام گذاری انیمیشین هم این قضیه هست که باید امیدها و باورهای کودکانه رو زنده نگه دارن و محافظت کنن.  اما خب خواهید دید که به این راحتی هم نیست و در این راه مشکلاتی هم وجود داره که باید برای غلبه بر اونا مبارزه کرد.

این مشکلات در حال خراب کردن شادی بچه ها با ایجاد کابوس و از بین بردن باور اونهاست. اما نگهبانان قصه ها بر این باور هستن که باید با در کنار هم بودن به این پلیدی ها غلبه کرد و به تنهایی نمیشه کاری رو از پیش برد.

در طول داستان، مکالمات و بحث های زیادی خواهند داشت که همین صحبتها و داستان، واژگانی داره که برای هر نو آموز زبان انگلیسی مفیده و در عین حال نسبتا ساده هم هستن و برای همینه که مشاهده فیلم نگهبانان قصه ها، از جنبه آموزشی برای افرادی که خواهان یادگیری زبان انگلیسی هستن میتونه مفید باشه.

نگهبانان قصه ها و یادگیری زبان انگلیسی

Rise of the Guardians انیمیشینی جذاب برای یادگیری زبان در سطح متوسط هست. اگر شما به طور نسبی با زبان انگلیسی آشنایی دارید، همون طور که عرض شد، مشاهده این پویا نمایی در ارتقای سطح تسلط شما بر زبان انگلیسی بسیار بسیار مؤثّره. اگر چه در طول داستان، بسیاری از وقایعی که اتفاق می افته در دنیایی غیر واقعی رخ می ده. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از اصطلاحات و عبارت های مورد استفاده در داستان در زندگی واقعی برای بر قراری ارتباط، مورد استفاده قرار میگیره.

برای همین توصیه می کنیم که با تماشای Rise of the Guardians هم خودتون رو برای ساعاتی سرگرم کنید و کمی از دنیا و مسائل اون فاصله بگیرید و به دنیای کودکانه وارد بشید و در کنار لذت بردن از فیلم، این سؤالات رو هم در ته ذهن خودتون داشته باشید بعد اینکه فیلم رو نگاه کردید، ببینید به جوابشون میرسید یا نه.

سوالاتی برای تست میزان درک شما از فیلم نگهبانان قصه ها

هر چه دقت بالاتری داشته باشید میتونید بیشتر متوجه روند اتفاقات و مکالمه های صورت گرفته در طول داستان بشید و جواب سوالات بیشتری را پس از مشاهده انیمیشین نگهبانان قصه ها بدید.

  • جک فراست چطور، خاطرات خودش از گذشته رو به یاد میاره؟
  • شخصیتی شیطانی مثل پیچ (pitch) در طول داستان به دنبال چیه؟
  • کدامیک از نگهبانان به طور موقت از پیچ شکست می خوره؟
  • وقتی بچه ها اعتماد خود را نسبت به خرگوش (ایستر بانی= Easter Bunny) از دست می دن چه اتفاقی برای خرگوش می افته؟
  • آخر فیلم چه اتفاقی برای پیچ می افته؟

همه اینها می تونن در افزایش قدرت یادگیری زبان انگلیسی و میزان توجه شما کمک کنن. بعد دیدن فیلم، ببینید که جواب سؤالات زیر  تو ذهنتون هست یا نه؟ اگر هم جواب همه اونها رو هم ندونیستید هیچ اشکالی نداره. اینها به عنوان نمونه مطرح شد، چون وقتی که ما سؤالی داشته باشیم، ذهنمون درگیر میشه در کنار حس بینایی و شنوایی که در دیدن فیلم دخیل هستن، به دنبال جواب میگرده و به توجه بیشتر ما کمک میکنه.

خلاصه و جمع بندی

Rise of the Guardians را از جنبه آموزشی همان طور که در بخش قبل گفته شد، میشه فیلمی نسبتا متوسط از نظر سختی دونست. بعضی جاها سرعت مکالمات پایینه اما در جاهایی تند تند صحبت میکنن، عبارتها و نکات زبان بسیار خوبی برای یادگیری داره. با دیدن درست فیلم درک مطلب یا شنیدار شما به شدت  تقویت میشه. البته به طور حتم تعدای از واژه ها و اصطلاحات برای شما قابل فهم نخواهد بود که باید هم همینجور باشه. میشه با جستجو در لغت نامه ها و اینترنت به معنای اونها رسید. به طور حتم در کنار این که بخش های متعددی از داستان پر از عبارات و اصطلاحات پر کاربرد زبان انگلیسی برای زندگی روزمره است می توان امید داشت تا با کمی تامل بیشتر بخش های آن را درک کرد. پس فرصت مشاهده این انیمیشین جذاب را از دست ندید و امیدواریم تماشای این فیلم با زبان اصلی تجربه خوبی برای شما به وجود بیاره و برای افزایش سطح زبان شما مفید واقع بشه.

البته میتونید در دوره آموزشی این کارتون هم شرکت کنید که اولین چیزی که بدست میارید، معنی ها مفاهیم و عبارتهای فیلم که برای اکثریت زبان آموزا پیدا کردن و دونستن معنی عبارتها خیلی براشون خسته کننده و طاقت فرساست و بخاطر همین ، از خیر یادگیری با این روش جذاب میگذرن!!

برای تهیه دوره آموزش زبان انگلیسی با فیلم ظهور نگهبانان،از اینجا اقدام کنید و روال یادگیری و مشخصات چیزهایی که در طول دوره یاد میگیرید توضیح داده شده. سوالی هم اگر باشه از چت طریق پشتیبانی میتونید بپرسید و در خدمت شما هستیم.

در ضمن میتونید از اینجا روش درست دیدن فیلم و تمرین کردن اون رو هم ببینید

 

این نکته بسیار مهم رو هم در ذهن داشته باشید که یادگیری با این فیلمها و کارتون ها به معنی تایید اتفاقات و مفاهیم گنجانده شده در اینها نیست. میبینیم، زبان یادمیگیریم اما باید با آگاهی فیلمها رو ببینیم . بعضی مواقع مفاهیم خطرناک اعتقادی یا فرهنگ به طرز ماهرانه ای قرار داده شده اند.

مثلا در ابتدای همین داستان میگه ” محافظای همکار من، کار ماست که مراقب از بچه های دنیا باشیم و اونها رو ایمن نگه داریم و…” در فرهنگ ما کیا از بچه ها محافظت و مراقبت میکنن؟ فرشته ها. فرشته هایی که در اینجا در اوایط داستان حتی خودشون ذلیل و بی خاصیت شدن و از دست تاریکی طرد شده یعنی همون شیطان برنمیان، چه برسه که بخوان بچه ها رو محافظت کنن و این چراغ در ذهن بیننده و مخصوصا بچه ها روشن میشه که ای بابا فرشته ها هم که هیچی نیستن و همه باورها و اعتقادات کودکی اونها رو از بین میبره.

اما اگه این رو بدونیم، خودمون آگاه میشیم و اگر کودک هم بخواد ببینه، بهش بگیم که اینها اصلا واقعی نیستن و فقط کارتونه، هر چیزی که دیده نمیشه دلیل بر نبودنش نیست که. هوا هم دیده نمیشه با چشم، اما نیست؟ فرشته ها همینطور.

اسم فیلم ظهور نگهبانان هست. وقتی دیگران کاری ازشون بر نمیاد، مرد ماه نشین (خدا) یکی رو بر میگزینه تا به کمک اونها بیاد، که در فیلم اسمش جک فراست (jack frost) هست. ایرادش چیه؟

جک فقط دنبال عیاشی و خوش گذرونی و اذیت به دیگرانه، در حالیکه هیچ کسی اونو باور نداره، ماا در زندگی مردم اثر گذاشته حالا شده منجی و نجات دهنده مردم حتی نگهبانان. جک خودش از خدا شاکیه که چرا من اینجام؟ سرگردونه، هدفش رو نمیدونه، اصلا نمیدونه کیه؟ و میخواد چکار کنه. حالا مثلا انتخاب شده با اون عصای پیامبر گونه خودش به مردم کمک کنه.  جالب  اینه از اون هم کاری بر نمیاد. القا میکنه که هیچ کسی حتی خدا کاری ازش بر نمیاد. خودتی و خودت.

نکته زیاد داره، اما این آخرین مورد رو هم بگم. یه القای خطرناکی که داره انجام میده میگه فقط چیزی رو که میبینی و لمس میکنی باید باور کنی قبلا گفتیم. اما بچه ها از بابانوئل و پری و خرگوش، قبلا هدیه گرفتن، اما این بار که اونها رو شیطان ( پیچ) محاصره کرده و هریه نگ فتن، دیگه همه باورشون رو از دست میدن و میگن میدونستیم الکیه!!!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

میزان پیشرفت خواندن شما

آنچه در این مقاله می خوانیم
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fispik.ir/?p=24798