روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری خودآموز زبان انگلیسی با فیلم و سریال

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

تقویت زبان انگلیسی در خانه

آیا وقتی بعد از یک روز کاری سخت به خانه برمی گردید ، واقعاً می خواهید بنشینید و انگلیسی یاد بگیرید؟ یک فرصت خوب وجود دارد که شما فقط می خواهید بعد از کار آرام باشید و تنش های در طول روز را از ذهن خود بیرون کنید. شاید دوست داشته باشید به باشگاه بروید ، ورزش کنید ، با دوستانتان ملاقات کنید ، یا استراحت کنید و تلویزیون تماشا کنید. سپس ، به یاد می آورید که برای بهبود فرصت های شغلی یا اینکه می خواهید در یک کشور انگلیسی زبان سفر یا تحصیل کنید ، هنوز باید مهارت های انگلیسی خود را ارتقا دهید. روش‌های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که یکی از آن‌ها یادگیری زبان انگلیسی با فیلم است.همانطور که می‌دانید برای یادگیری زبان با فیلم و سریال هم روش های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم و همچنین خواهیم دید که چرا یادگیری با فیلم بسیار موثرتر از یادگیری زبان با کلاس و کتاب است.

تقویت زبان انگلیسی در خانه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

شما از چه روشی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم استفاده می کنید؟برخی مردم از زیرنویس استفاده می کنند اما هنگامی که شما فیلم را با زیرنویس می بینید در واقع در حال تقویت مهارت خواندن هستید نه شنیدن!همانطور که می دانید تقویت لیسنینگ به مراتب دشوارتر از ریدینگ می باشد پس در یادگیری زبان انگلیسی باید بیشتر روی لیسنینگ کار شود به همین دلیل است که برخی مردم هر فیلم را دو بار تماشا می کنند.یک بار با زیرنویس و بار دوم بدون زیرنویس. این یکی از راه های مفید برای تقویت لیسنینگ است اما به نظر می آید کمی خسته کننده و وقت گیر باشد به این خاطر است که ما روش دیگری را به شما پیشنهاد می کنیم.

این روش در تقویت لیسنینگ با فیلم و همچنین یادگیری لغات بسیار موثر است و دیگر نیازی به دوباره دیدن فیلم ها نمی باشد و این روش چیزی نیست جز تماشای فیلم با تاخیر در زیرنویس!

در این روش شما نیاز به نرم افزار پخش ویدیو دارید که بتواند در نمایش زیرنویس تاخیر ایجاد کند.پیش از این که شروع به تماشای فیلم کنید باید زیرنویس انگلیسی را باز کرده و آن را روی نمایش با دو ثانیه تاخیر تنظیم کنید. در ویدیو مقابل این روش بطور کامل شرح داده شده است و دیدن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.در یادگیری زبان انگلیسی با این روش ابتدا با دقت به صحبت های بازیگر گوش دهید و اگر چیزی متوجه نشدید اصلا نگران نباشید.

چگونه با دیدن فیلم انگلیسی یاد بگیریم؟

چگونه با دیدن فیلم انگلیسی یاد بگیریم

ابتدا نیاز است تاکید کنیم که فیلم با زیر نویس فارسی برای آموزش زبان نداریم. اگر می خواهید واقعا یاد بگیرید باید زیر نویس فارسی را فراموش کنید.دوم اینکه ما در فرآیند یادگیری زبان از طریق فیلم هستیم پس نیاز به زمان داریم و با همان یک فیلم مدت زیادی کار می کنیم. هدف این دوره آموزش است پس عجله ای برای شروع فیلم جدید نداشته باشید!

۱. انتخاب فیلم خوب برای یادگیری زبان

اولین نکته مهم در آموزش زبان با فیلم، انتخاب فیلم است. ویژگی های یک فیلم خوب چیست؟هنگام انتخاب فیلم باید به نکاتی مانند لهجه فیلم، ژانر و سطح فیلم دقت کنیم.برای انتخاب راحت تر شما در مقاله ای مفصل به معرفی فیلم و سریال برای یادگیری زبان پرداخته ایم.انتخاب فیلم مناسب را جدی بگیرید .در صورتی که فیلم مناسب یادگیری زبان نباشد یا فیلم متناسب با سطح شما نباشد ممکن است انگیزه ی خود را در ابتدا از دست دهید یا برای شما خسته کننده باشد. پس همچنین اگر مبتدی هستید یادگیری زبان انگلیسی با کارتون را به شما پیشنهاد می کنیم .انیمیشن ها لغات ساده تری دارند و کلمات واضح تر ادا می شوند.

انتخاب فیلم خوب برای یادگیری زبان
یادگیری انگلیسی با فیلم

۲.یک بار تمام فیلم را ببینید و از آن لذت ببرید.

از فیلم لذت ببرید! بعد از انتخاب یک فیلم خوب، اگر فیلمی را قبلا دیده باشید که بهتر است و یک گام جلو هستید، در غیر این صورت باز هم مشکلی نیست و می توانید فیلم های جدید و جذاب و حتی بهترین فیلم های 2020 برای تقویت زبان انگلیسی را ببینید و لذت ببرید.باز هم تاکید می­کنیم که در فضای یادگیری هستیم و این فیلم دیدن با قبل متفاوت است و به آن به دید آموزشی نگاه می کنیم. پس در محیطی آرام، با حوصله و آرامش هر میزان که وقت داشتید، فیلم را بدون زیر نویس ببینید. در این مرحله فقط می خواهیم بدانیم که فیلم بطورکلی در چه مورد است و موضوع چیست و با افراد و اسامی و محیط آشنا شویم و در این مرحله هدف دیگری نداریم و نیازی نیست که برای درک بهتر فیلم را متوقف کنید.

۳.بخش نخست فیلم را انتخاب کرده و آن را با زیرنویس انگلیسی ببینید.

فیلمی را که برای تقویت زبان انگلیسی انتخاب کرده اید، به چند بخش تقسیم کنید. مثلا تقسیم یک فیلم یک ساعته به چهار بخش پانزده دقیقه ای مناسب است. تصمیم بگیرید بیشتر از بخشی که انتخاب کرده اید نبینید و حتما روی تصمیمتان بمانید. بهتر است بخش ها کوتاه باشند تا بتوانید روی آن ها تمرکز کنید و چند بار تکرارشان را ببینید.اولین بخش را انتخاب کرده و آن را یکبار با زیرنویس انگلیسی ببینید.دیدن همه فیلم شما را خسته می کند. علاوه بر آن نمی توانید چند بار آن را تکرار کنید. در این بخش درحالی‌که به فیلم گوش می‌دهید هر کلمه‌ی تازه‌ای که به گوشتان می خورد را یادداشت کنید. پس از پایان این بخش، فیلم را قطع نموده و معنی لغت‌هایی که یادداشت کرده‌اید را به‌وسیلهٔ دیکشنری استخراج نموده و معنی همه‌ی لغت‌های تازه را بازبینی کنید.

یادگیری زبان با زیرنویس انگلیسی
یادگیری زبان با فیلم بدون زیرنویس

۴.بخش نخست فیلم را بدون زیرنویس ببینید.

دوباره بخش نخست فیلم، همانی که دیده بودید را انتخاب کرده و این بار بدون زیرنویس انگلیسی آن را تماشا کنید. دوباره لغت‌هایی که نمی‌دانستید را می‌شنوید ولی این بار احتمالاً بیشترشان را میدانید. هنگامی‌که به پایان بخش رسیدید دوباره فیلم را متوقف کرده و لغت‌های تازه را بازبینی کنید. شاید برخی از آن‌ها از یادتان رفته باشد ولی ایرادی ندارد. هنگامی‌که بازبینی می‌کنید دوباره یادتان می‌آید. احتمالاً پس از چند بار دیگر این بخش برای شما خیلی ساده به نظر برسد و از آن سختی و سرعتی که بار نخست باعث می‌شد کم‌وبیش هیچ‌چیزی از فیلم را نفهمید چیزی نمانده باشد.

۵.تلفظ لغات شنیده شده را تمرین کنید.

سعی کنید به خوبی روی تلفظ کلمات تمرکز کنید. با بازیگران فیلم همراه شوید و تلاش کنید تلفظ‌تان را به آن ها شبیه کنید و با همان لحن و حس بازیگر جمله را بیان کنید.بهتر است هرگاه با کلمات و عبارت‌های جدید مواجه می‌شوید، فیلم را متوقف کنید و چند بار آن کلمه را برای خود تکرار کنید.  در تلفظ لغات و جملات به مکث‌ها، سیلابل‌ها و اوج و فرود در جملات توجه ویژه داشته باشید.حتی در بعضی از مواقع می‌توانید صدای خود را هنگام تکرار کردن ضبط کنید تا بتوانید تلفظ خود را با تلفظ بازیگران فیلم مقایسه کنید. در این صورت می‌توانید به خوبی تلفظ‌های خود را بهبود ببخشید. 

تمرین تلفظ لغات انگلیسی
تکنیک shadowing

۶.تکنیک Shadowing را انجام دهید.

ساده‌ترین تعریف تکنیک سایه وقتی است که در حال شنیدن سخنان یک گوینده باشید، به‌محض اینکه ایشان هر سخنی بگوید شما نیز به‌سرعت بعد از وی، آن سخن را بلند تکرار کنید. مثل همراهی کردن با ترانه‌ی موزیک محبوبتان. یعنی هرچه می‌شنوید همان را دقیقاً تکرار می‌کنید و سعی می‌کنید که تغییرات صدا، آهنگ صدا، حالات روحی گوینده و حتی حرکات بدنی گوینده را تقلید کنید.

فواید یادگیری زبان از طریق فیلم

یادگیری مکالمه انگلیسی واقعی

آشنایی با مکالمات دنیای واقعی

آموزش زبان انگلیسی با فیلم، شما را با مکالمه‌های دنیای واقعی آشنا می‌کند.شما ممکن است از این موضوع آگاه نباشید که کشورها یا مناطق مختلف روش‌های متفاوتی برای صحبت به زبان انگلیسی دارند. آنها در محاورات و زبان عامیانه از اصطلاحات بخصوصی استفاده می کنند و این بستگی به مکانی دارد که در آن انگلیسی می خوانید.

یادگیری کاربرد کلمات در جمله

به کمک فیلم و سریال‌های انگلیسی کلمه ها را در قالب جمله‌های کاربردی یاد می‌گیرید.مثلا فکرش را بکنید که عاشق فیلم‌های تاریخی هستید در این صورت بعد از دیدن چند فیلم ژانر تاریخی به‌مرور واژگان مرتبط با زمان قدیم و اصطلاحات را یاد گرفته و چون به آن علاقه دارید در مکالمات استفاده کرده و ملکه ذهن خود می‌کنید.

کاربرد کلمات انگلیسی در جمله
یادگیری زبان با فیلم حالت بدن

یادگیری لهجه انگلیسی

ویژگی های دیداری فیلم‌های انگلیسی باعث می شود زبان را بهتر یاد بگیرید و به شما کمک می کند با حالت های بدن یا همان زبان بدن آشنا شوید.در انگلیسی، کلمات تنها ۳۰ درصد مفهوم را می‌رسانند. ۷۰ درصد باقی‌مانده اما از طریق حالت چهره و تن صدا و همچنین زبان بدن منتقل می‌شود؛ بنابراین جملات مشابه یا کلمات و واژگان مشابه بسته به موقعیت و تن صدا می‌توانند معناهای متفاوتی بدهند. در انگلیسی اینکه فرد چه می‌گوید با اینکه چطور می‌گوید بسیار فرق می‌کند؛ بنابراین با تماشای هنرپیشگان فیلم نه‌تنها کلمات جدید را یاد می‌گیرید، بلکه همچنین یاد خواهید گرفت چطور از کلمات موردنظر استفاده کنید.

لذت بردن از تماشای فیلم

لذت بردن از تماشای فیلم

جذابیت یادگیری زبان با فیلم و سریال‌ باعث می‌شود از آموختن لذت ببرید و به این ترتیب بدون خستگی زمان بیشتری را برای یادگیری صرف کنید. تماشای فیلم ها معمولا یکی از تفریحات افراد محسوب می شود. به همین دلیل، اگر برای یادگیری زبان به تماشای فیلمی زیبا بنشینید، علاوه بر لذت بردن از فیلم مورد نظر، از یادگیریتان نیز بیشترین نتیجه را خواهید گرفت و تشویق خواهید شد تا بیشتر فیلم ببینید و بیشتر یاد بگیرید.

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با فیلم

آموزش زبان از طریق فیلم می تواند هر چهار مهارت Listening , Speaking , Writing , Reading فرد را تقویت کند.فیلم دیدن شما را قادر می سازد که دیالوگ ها را بشنوید و کلماتی را متوجه شوید که در مکالمه روزمره استفاده می شود. همچنین شما را راهنمایی می کند که زبان معمولی آن ها را راحت تر متوجه شوید. استفاده از زیرنویس های موجود در فیلم به شما کمک می‌ کند که در طول آن زبان را متوجه شوید و همزمان به آن گوش دهید. خواندن زیرنویس ها روی صفحه فیلم شما را قادر می سازد که کلمات را در ذهنتان ترجمه کنید.

مهارت reading
آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف

آشنایی با فرهنگ و رسوم کشورهای مختلف

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال شما را با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کند.امروزه با توجه به تورم و گرانی دلار ، سفر به کشورهای خارجی برای بسیاری تبدیل به آرزویی محال شده است.اما میل به سفر و آشنایی با نقاط مختلف جهان و همچنین شناختن فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف وجود دارد و بسیار جذاب است که با دیدن فیلم های زبان اصلی میتوان به این شناخت دست یافت.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل
تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که  یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی، استفاده از فیلم‌های زبان انگلیسی است اما همیشه فرصت برای این کار نداریم چرا که  فیلم‌های بلند اغلب از یک ساعت بیشتر هستند و افراد شاغل یا کسانی که زمان کمی در طول روز دارند به خوبی نمی‌توانند از فیلم‌های بلند برای تقویت زبان استفاده کنند.

پیشنهاد ما برای این افراد یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم کوتاه است.  فیلم‌ های کوتاه، فیلم‌هایی با موضوعات مختلف هستند که سعی دارند در کمترین زمان ممکن پیامی به مخاطب بدهند. این فیلم‌ها از 40 دقیقه بیشتر نیستند و چون خلاصه و به قول معروف جمع و جور هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای تقویت زبان باشند.از مزایای فیلم های کوتاه این است که هر زمان و هر جا که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین چون کوتاه هستند.یکی از موارد دیگری که برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می شود سیتکام ها می بتشند.این سریال ها به دلیل داشتن اپیزود های کوتاه و همچنین ماهیت کمدی که دارند می توانند جذاب تر باشند.اگر علاقه مند به این نوع سریال ها هستید حتما یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز را امتحان کنید.

 یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت لیسنینگ و فکر کردن به زبان انگلیسی می باشند. شاید جالب باشد اما این کار تاثیر شگفت انگیزی روی مهارت اسپیکینگ شما دارد .

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که ساعتی را در کلاس زبان گذرانده اید و پس از اتمام کلاس همچنان عادت به فکر کردن و صحبت به زبان انگلیسی داشته باشید و در خانه یا حتی در خیابان به اشتباه اصطلاحات انگلیسی به کار ببرید.پیشنهاد میکنیم تاثیر این تکنیک را جدی بگیرید!

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

فیلم کوتاه برای هر نوع زبان آموزی مناسب است. همانطور که می دانید افراد مختلف روش های متفاوتی برای یادگیری دارند؛ برای مثال فردی گیرایی بصری بالاتری نسبت به یاذگیری از طریق شنیدن دارد.اگر به صورت بصری یاد می‌گیرید می‌توانید فیلم را از اول پخش کنید و اسم هر وسیله‌ای که در تصاویر می‌بینید را نام ببرید و اگر از آن دسته افرادی هستید که شنیدن بیشتر یاد می‌گیرید می‌توانید با توجه به هر قطعه آهنگی که همراه دیالوگ‌ها پخش می‌شود، جملات را بهتر به یاد آورید.

در این فیلم‌ها می‌توانید به خوبی از محتوای  naitive بهره ببرید. فیلم های کوتاه انگلیسی پر از مکالمات معمولی و روزمره انگلیسی هستند و به صورت واقعی و بدون اغراق زندگی و طرز صحبت انگلیسی زبانان را به تصویر می‌کشند.

از آن جایی که فیلم ‌های کوتاه به یادماندنی‌تر هستند، به خاطر سپردن کلمات با کمک آن‌ها آسان‌تر است. به دلیل وقت کم، موضوعات دیالوگ‌های فیلم بسیار متنوعند و هر مکالمه کوتاه هدف خاصی را دنبال می کند در نتیجه باعث می‌شود زبان‌آموزان درک بهتری از مکالمه‌ها داشته باشند و گیج نشوند.  


یادگیری زبان انگلیسی در منزل

آیا یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم وقت‌تلف‌ کردن است؟

در دنیای یادگیری زبان انگلیسی افسانه‌ای وجود دارد که معروف است تماشای فیلم رمز مکالمه روان و تسلط کامل به انگلیسی است. قبول داریم که «یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم» جمله ی وسوسه‌کننده‌ای است؛ یعنی می‌شود پا روی پا انداخت و جلوی مانیتور لم داد و با تماشای یک و نیم ساعت فیلم، زبان انگلیسی یاد گرفت؟ با کمال تأسف باید بگوییم نه! از این خبرها نیست.

تماشای فیلم انگلیسی زمانی به تقویت مهارت‌های زبانی شما کمک خواهد کرد که با روش اصولی و درست انجام شود.در فیسپیک تلاش ما بر این است که روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را به شما آموزش داده و این راه را برایتان هموار کنیم.به همین دلیل مجموعه ای از ویدیوهای آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را برای شما آماده کرده و بصورت رایگان در اختیارتان قرار داده ایم.

در این ویدیوها ، بهترین فیلم ها،سریال ها و انیمیشن های مناسب یادگیری زبان را انتخاب کرده و بصورت کامل لغات،اصطلاحات ، تلفظ ها و هرآنچه که برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید ، توضیح داده ایم . در این روش یادگیری زبان، شما بصورت مرحله به مرحله ویدیوها را تماشا خواهید کرد و در صورت قبولی در آزمون ها به مرحله بعد می روید تا بطور کامل اصطلاحات یک فیلم را یاد بگیرید!هیجان انگیزه نه؟

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

حتما تا به حال متوجه تفاوت آشکار تلفظ لغات و لهجه بازیگران در فیلم‌ های انگلیسی و آمریکایی شده اید. لهجه مردم انگلستان را بریتانیایی یا بریتیش و لهجه مردم آمریکا را آمریکایی یا امریکن می‌گویند. زبان انگلیسی از کشورهای انگلستان و آمریکا برخاسته است که زبان مشترکشان انگلیسی است اما انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی یکی نیستند.تفاوت در لهجه های بریتیش و امریکن در طی قرن‌ها و به خاطر مسافت طولانی میان این دو کشور ایجاد شده است.

دانستن تفاوت های انگلیسی British و American برای افرادی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند هستند بسیار مهم است.اکثر مردم تصور می‌کنند که تفاوت انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی در لهجه خلاصه می‌شود و اغلب آن ها می پرسند که لهجه آمریکایی یاد بگیریم یا لهجه بریتیش؟ اما انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی تنها در لهجه و تلفظ لغات تفاوت ندارند، بلکه در گرامر، معنی لغت و موارد دیگر هم تفاوت هایی میان آنها دیده می شود. البته در شکل نوشتاری آمریکایی و بریتانیایی بعضا تفاوت‌های کمی مشاهده می شود و غالباً هر دو از شکل استاندارد انگلیسی استفاده می کنند.

اما بالعکس در مکالمه به صورت قابل توجهی این تفاوت محسوس است. همچنین جالب است بدانید لهجه و تلفظ لغات نه تنها بین کشورهای انگلستان، ایرلند و اسکاتلند و آمریکا متفاوت است، بلکه در درون هر یک از این جوامع نیز تفاوت های آشکاری در کاربرد کلمات دیده می شود. در ادامه به تعدادی از تفاوت های مهمی که در لهجه های بریتانیایی و آمریکایی در بخش های زیر وجود دارد اشاره می کنیم.تصمیم یادگیری انگلیسی آمریکایی با بریتانیایی با خودتان است و در حقیقت هیچکدام برتری نسبت به دیگری ندارد و خوب است که با هر دو آشنایی داشته باشید.ما برای انتخاب مناسب ترین سریال انگلیسی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان 

تفاوت املای کلمات انگلیسی امریکن و بریتیش

کلمات انگلیسی بین دو گویش بریتیش و امریکن در املای کلمات نیز با هم فرق دارند؛ به این مفهوم که دو کلمه با معنای کاملا یکسان و حتی تلفظ یکسان با دو املای متفاوت در انگلیسی امریکن و بریتیش نوشته می‌شوند؛مردم انگلستان تمایل دارند که املای بسیاری از کلماتی که ریشه فرانسوی دارد را به همان شکل حفظ کنند، این در حالی است که آمریکایی‌ها بیشتر سعی می‌کنند کلمات را درست شبیه به آنچه تلفظ می‌کنند بنویسند و به همین خاطر آنها حروفی را که مورد نیاز نیست، حذف می‌کنند. به این ترتیب اگر چه هر دو نسخه‌ آمریکایی و بریتانیایی زبان انگلیسی صحیح هستند، اما املای امیرکن معمولاً ساده‌تر است. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که خوانندگان شما بریتانیایی نیستند، حتما از املای آمریکایی استفاده کنید. مثلا کلمه «مورد علاقه» در انگلیسی بریتیش «favourite» و در انگلیسی آمریکایی به‌صورت «favorite» نوشته می‌شود. 

تفاوت لهجه آمریکایی و بریتیش

یکی از تفاوت هایی که بین لهجه بریتیش و امریکن به نظر می رسد این است که آمریکایی ها کلماتی مانند ” herbal” را بدون “h” تلفظ می کنند. تلفظ هجاها نیز ممکن است متفاوت باشد. برای مثال تلفظ کلمه “Oregano” در ایالات متحده به صورت ” o – reg – a – no ” است در حالی که در لهجه بریتیش احتمالاً ” o – reg – AH – no ” تلفظ می شود یا ممکن است یک کلمه مانند schedule را کاملا متفاوت از هم تلفظ کنند.همچنین آمریکایی ها در پایان کلماتی مانند ” teacher” یا ” brother” بر تلفظ “r” تأکید می کنند، اما در بسیاری از لهجه های بریتیش این دو کلمه به صورت “teacha” و ” brotha” تلفظ می شود.

تفاوت لغات بریتیش و امریکن

اولین تفاوت مهم بین انگلیسی امریکن و انگلیسی بریتیش تفاوت در واژگان و اصطلاحات این دو گویش است. تفاوت در تعداد لغات بین گویش بریتیش و گویش امریکن به حدی است که این دو گویش را در حد دو زبان کاملا مجزا از هم متمایز می‌سازد. تفاوت در لغات بریتیش و امریکن اولین چیزی است که فرای لهجه برای گویش کنندگان این دو گویش عمده از انگلیسی جالب توجه است. تا جایی که آمریکایی‌ها هم‌زبانی‌های بریتیش خود و انگلیسی‌ها هم‌زبان‌های آمریکایی خود را برای داشتن این اصطلاحات متفاوت مسخره می‌کنند؛ مثلا در انگلیسی بریتیش به فوتبال «football» و در انگلیسی امریکن به آن «soccer» می‌گویند؛ و یا مثلا در انگلیسی بریتانیایی به پارکینگ «car park» و در انگلیسی آمریکایی به آن «parking lot» می‌گویند و یا آپارتمان که در انگلیسی بریتیش «block of flats» و در انگلیسی امریکن «apartment building» است.

تفاوت گرامر در جملات آمریکایی و بریتانیایی

کلماتی که درباره گروهی از افراد صحبت می‌کنند (مثل group یا band) در انگلیسی امریکن به صورت he یا she کار می‌‎کنند. برای مثال: .The band is playing از طرف دیگر در انگلیسی بریتیش معولا گفته می‌شود The band are playing. در انگلیسی بریتیش از عبارت “Shall” بسیار زیاد استفاده می‌شود در حالی که در امریکن انگلیش به جای آن بیشتر will و should می‌آید.فرم past participle فعل get به صورت gotten است و آمریکایی‌ها هم همچنان از آن استفاده می‌کنند. اما بریتانیایی ها ترجیح می‌دهند از فرم کوتاه‌تر آن یعنی got  استفاده کنند.در انگلیسی بریتیش عبارت‌های have got و has got به جای have و has به کار رفته و در کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بریتیش هم تدریس می‌شوند.فعل کمکی Needn’t به فراوانی در انگلیسی بریتیش شنیده می‌شود. Needn’t یعنی don’t need to. اما چنین چیزی در انگلیسی امریکن تقریبا وجود ندارد.در انگلیسی بریتیش حرف اضافه at برای اشاره به زمان و مکان بسیار به کار می‌‎رود که در انگلیسی آمریکایی با in و on عوض شده است (برای مثال on the weekend و at the weekend).

سوالات متداول FAQ

سوالات متداول یادگیری زبان با فیلم

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل، تماشای فیلم و سریال زبان اصلی است.

روش های گوناگونی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم وجود دارد که بهترین آنها روش تنظیم زیرنویس با تاخیر می باشد.

انتخاب فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی اولین مرحله از شروع یادگیری زبان است.فیلم ها باید ازنظر سطح،اصطلاحات، سختی لغات، لهجه و… دسته بندی شوند.فیسپیک مجموعه ای از بهترین فیلم ها را برای شما آماده کرده است. 

مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ مهارت هایی هستند که بطور مستقیم با تماشای فیلم و سریال زبان اصلی تقویت می شوند اما این روش بر تقویت مهارت های رایتینگ و ریدینگ نیز بسیار موثر است.

15 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • من چندین بار شروع کردم به یادگرفتن زبان با فیلم اما چون پیشرفتی نداشتم ولش کردم. این روش رو هم امتحان میکنم.

    • ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میون گذاشتید.
      جناب براتی عزیز، متاسفانه بسسسیار دیدم که دوستان این تصور رو دارن که فقط با دیدن فیلم، اون هم با زیر نویس فارسی!! نکات زبانی و ابعاد مختلف مهارتی رو یاد بگیرن. اما این رو باید در نظر داشته باشیم که این روش، در عین جذابیت بسسسیار زیادی که داره، چند نکته گفته شده در یادگیری زبان با فیلم در نظر داشته باشید و طبق اون پیش برید، حتما نتیجه خواهید گرفت.

  • به نظر این روش منطقی می یاد چون بچه هم با گوش دادن یاد گرفتن زبان رو شروع میکنِ

    • محمد عزیز دقیقا همینطوره که میفرمایید .این روش برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار منطقیه.

    • بله، نه نیاز هست که دنبال روشهای عجیب غریب باشیم و نه کتاب و گرامر و کلاسهایی که نتیجه ای نداشت.

  • من هم دقیقا داشتم به همین موضوع فکر می کردم. لطفا بگید چند سال طول میکشه تا با فیلم زبان آدم کامل بشه؟ ممنون بابت سایت خوب

    • زبان جدید کلا یعنی یک فرهنگ جدید، مسیر جدید، اینطور نیست که تموم بشه. اما از این نظر که به یک حد تسلطی برسیم که کارهای خودمون رو راه بندازیم، در بازه 6 ماهه نتایج شگفت انگیزی بدست میاد.

    • مریم عزیز
      خیلی خوبه که انگیزه پیدا کردی. حتما فیلم دیدن رو با روش صحیح برای یادگیری زبان انجام بده.
      موفق باشی

    • سلام سنا جان
      خوشحالیم که یادگیری لذت بخش زبان انگلیسی رو شروع کردی.

  • سلام
    وقت بخیر
    ببخشید در مرحله دوم که گفتید فیلم رو یک بار به طور کامل ببینیم، منظورتون اینه فیلم رو یک بار ترجمه شده ببینیم؟

دیدگاهتان را بنویسید