یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز

سریال فرندز برای یادگیری زبان انگلیسی

مشخصات سریال Friends

چرا سریال Friends برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است؟

سریال‌های sitcom  روند داستانی پیچیده‌ای ندارند و حدس زدن صحنه‌ی بعدی میتواند کار آسانی باشد پس با دانستن روند ماجرا، فهم دیالوگ‌ها و جملات نیز آسان تر خواهد بود.

تکرار رمز موفقیت در یادگیری زبان است و جملات و اصطلاحاتی که در این سریال بسیار تکرار میشوند قطعا به یادگیری شما کمک کرده و به خاطر سپردن آنها نیز، بدلیل تکرار، بسیار آسان‌تر است.

با انواع متفاوت طنز و کمدی آشنا خواهید شد.

با مشاهده‌ی دوباره و چندباره‌ی سریال فرندز، چون نیازی به دانستن اطلاعات جدید از روند سریال ندارید و با داستان کلی آشنا هستید میتوانید روی فهم بهتر دیالوگ‌ها و لغات تمرکز کنید.

دیالوگ‌های سریال‌های sitcom مانند سریال فرندز در مقایسه با کتاب‌های انگلیسی زبان، به واقعیت و دیالوگ‌های روزمره نزدیکتر هستند.

مهارت مکالمه‌ی شما تقویت خواهد شد.

خلاصه سریال فرندز

ریچل از مراسم عروسی خود فرار می‌کند و به کافه سنترال پرک (central perk) می‌رود. او آن‌جا دوست دوران مدرسه‌اش، مانیکا را می‌بیند. آن‌ها با هم هم‌خانه می‌شوند و ریچل به گروه دوستان مانیکا می‌پیوندد. داستان حول محور این گروه دوستی شش نفره در منهتن نیویورک است. «ریچل گرین» پولدار، لوس و عزیزکردهٔ پدر، که یاد می‌گیرد چگونه به تنهایی زندگی کند. هم‌خانه‌اش «مانیکا گلر» آشپز وسواسی و تمیز. «فیبی بوفِی» ماساژور عجیب، بی‌مسئولیت، خوش‌بین، خواننده و نویسندهٔ اشعار فولک. هنرپیشهٔ ساده لوح «جویی تریبیانی». کارمند باهوش و خوش مشرب «چندلر بینگ» و دیرینه شناس بدشانس «راس گلر» که سه ازدواج ناموفق را می‌گذراند. وقتی که داستان شروع می‌شود، ریچل نامزد خود «بری» را در کلیسا رها کرده و پیش بهترین دوست دوران کودکی خود، مانیکا می‌رود. بین خانهٔ این دو و خانهٔ چندلر و جویی فقط یک راهرو وجود دارد و برادر مانیکا، راس که به تازگی از همسر خود جدا شده هم مرتب به آنجا رفت‌وآمد دارد. فیبی  هم‌اتاقی قدیمی مونیکا است. محل اتفاقات این مجموعه شامل آپارتمان مانیکا، آپارتمان چندلر و جویی، آپارتمان راس، آپارتمان فیبی و یک کافهٔ محلی به نام سنترال پرک است. سریال فرندز در حین روایت داستان این شخصیت‌ها مدام از شوخی‌های اغراق‌شده استفاده می‌کند. به زوایای روابط این گروه دوستی باهم و با دیگران می‌پردازد و گاه طعنه‌هایی به سیاست و جامعه می‌زند. مشکلات عاطفی و شغلی آن‌ها را نشان می‌دهد و با زبان طنز به استهزا می‌کشد. 

خلاصه فیلم

مهم‌ترین مسئله در طول تمام این اتفاقات همان طور که از اسم سریال پیداست دوستی است. با وجود اینکه سریال کمدی است در بعضی قسمت‌ها که عموما هم بر دوستی تاکید دارند با لحظات دراماتیک مواجهیم، لحظاتی که ما را با شخصیت‌ها همراه می‌کند. هرکدام از شخصیت‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که مخاطب را دچار حس هم‌ذات‌پنداری می‌کند. با آن‌ها ناراحت و خوشحال می‌شویم. جذاب‌ترین وجه دوستی این شش نفر، شخصیت‌ها و دنیاهای متفاوت آن‌هاست. آن‌ها با وجود این تفاوت‌ها یکدیگر را پذیرفته‌اند و دوست دارند. به هم کمک می‌کنند و با هم شادی و ناراحتی را تجربه می‌کنند. مثلا فیبی گیاه‌خوار است و شخصیتی هیپی‌گونه دارد اما دوستانش به راحتی با او کنار می‌آیند و با وجود تفاوت او را دوست دارند. یا مانیکای منظم و سخت‌گیر با ریچل که کاملا شلخته و بی‌نظم است هم‌خانه‌اند. روابط عاطفی بین خودشان و مشکلاتی که پیش می‌آید خللی در دوستی‌شان ایجاد نمی‌کند. 

ویدیو آموزش زبان انگلیسی با Friends

Ahhh, I thnk we are here

excuse me.Im sorry

I think you may be in our seats

Um.no,I dont think so.

could we take a look at your ticket?

yeah,yeah,see,this says 

oh,well,I thought that ….

 

It is totally up to me

Its not up to me

The rest is up to you

تقویت مهارت های زبان با سریال فرندز

یکی از بهترین روش‌های یادگیری تلفظ واژه‌ها ، تماشای سریال است. در سریال‌ها بازیگران لغات و اصطلاحات را به دقیق‌ترین شکل ممکن تلفظ می‌کنند. در حقیقت تلفظی که می‌شنویم، همان چیزی است که انگلیسی زبان‌ها در مکالمات روزمره خود به کار می‌برند. همچنین می‌توان نحوه‌ی بیان یک کلمه در موقعیت‌های خاص را به‌خوبی فراگرفت.بحث‌های گرامری یکی از پر چالش ترین مهارت‌های زبان است. بسیاری از زبان آموزان ساختارهای رسمی و خشک گرامری را خسته‌کننده می‌دانند. به همین منظور یکی از بهترین شیوه‌های یادگیری گرامر، صرفاً شنیدن و یادگیری از طریق تکرار است.به ‌این‌ ترتیب زبان‌آموز از طریق شنیدن زیاد جملات می‌تواند بر مباحث گرامری تسلط پیدا کند. بنابراین تماشای سریال‌های انگلیسی را می‌توانیم یکی از بهترین راه‌های یادگیری گرامر بدانیم. یکی از کاربردهای تماشای سریال‌های انگلیسی، گسترش دایره لغات است. در حقیقت بیشتر کلماتی که بازیگران این سریال‌ها استفاده می‌کنند، رایج‌ترین واژه‌ها و اصطلاحات زبان انگلیسی است. ازآنجا که این کلمات در موقعیت‌هایی کاملاً طبیعی به‌کار می‌روند، بیشتر در ذهن می‌مانند.همچنین بهترین راه تقویت لیسنینگ تماشای فیلم و سریال است که رایج ترین تکنیک برای این کار تکنیک shadowing می باشد.یکی از نکات مهم این روش این است که روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را یاد بگیریم.به همین منظور در مقاله ای مفصلا به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

تقویت مهارت های زبان با سریال

چطور با سریال فرندز انگلیسی یاد بگیریم؟

 

هر چه ارتباط شما با زبان انگلیسی بیشتر باشد طبیعتاً پیشرفت سریع تر خواهد بود.این سریال کمی سریعتر از حد معمول صحبت می کنند. شخصیت ها کلمات را به یکدیگر متصل می کنند. شاید این چالشی باشد که برای آموزش زبان انگلیسی کمی کار را دشوار بکند. اما تماشای سریال و تکرار ان به مرور زمان تاثیر شگرفی در تقویت زبان انگلیسی دارد. اگر از ابتدا تا پایان سریال را تماشا بفرمایید بعد از فصل ۲ به بعد دقیقا حس خواهید کرد که چقدر راحت می توانید سریال را متوجه شوید بدون مشکل.

دانلود سریال فرندز

مجموعه اصطلاحات سریال فرندز

اصطلاحات سریال فرندز فصل اول

اصطلاحات قسمت اول سریال فرندز

اصطلاحات قسمت اول سریال فرندز

اصطلاحات قسمت دوم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت سوم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت سوم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت چهارم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت چهارم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت پنجم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت پنجم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت ششم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت ششم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت هفتم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت هفتم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت هشتم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت هشتم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت نهم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت نهم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت دهم سریال فرندز

اصطلاحات قسمت دهم سریال فرندز

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بعضی از شما ممکنه بگید که سریال فرندز بیشتر از بیست سال پیش ساخته شده و ما نمی‌تونیم به این دلیل باهاش ارتباط برقرار کنیم یا ممکنه از نظرتون سریال فرندز با فرهنگ ما متناسب نباشه و دوست نداشته باشید که این سریال رو ببینید و از ما بخواید سریال های مشابه که می‌توانند مفید باشند رو بهتون پیشنهاد بدیم. به همین دلیل در مقاله ای جداگانه بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی رو به شما معرفی کردیم تا با توجه به علاقه و سطح زبانتون بتونید مناسب ترین سریال رو انتخاب کنید و ساعت ها از یادگیری زبان انگلیسی با سریال لذت ببرید.علاوه بر سریال فرندز ، سریال دیگری که بسیار برای یادگیری زبان انگلیسی مفید است و به شدت پیشنهاد می شود سریال person of interest است. در ادامه سریال های دیگری به شما معرفی کرده ایم. به نظر شما چه سریال های دیگری مناسب یادگیری زبان انگلیسی هستند؟

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید