سبد خرید 0

آموزش انگلیسی با فیلم و سریال

مردم روزانه 1 میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند. فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، مستند، سخنرانی های آکادمیک، وبلاگ های شخصی، موزیک ویدیو ها، کارتون ها، آموزش ها و … از جمله مواردی است که افراد تماشا می کنند. اگر بتوان زبان انگلیسی را هم با دیدن فیلم و سریال یاد گرفت، بسیار مفید است. آموزش انگلیسی با فیلم در شنیداری (لیسنینگ- listening) و دیداری تاثیر می گذارد و می تواند به تسهیل یادگیری زبان کمک کند. یک ویدیو می تواند منبع غنی از ورودی های زبانی و فرهنگی و سرشار از عبارتها و اصطلاحات کاربردی برای زبان آموزان باشد.

چرا آموزش انگلیسی با فیلم راه ساده تری است؟

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم به جای خواندن هر کتابی بسیار بهتر است زیرا فیلم بیشتر از مغز شما استفاده می کند. با کتاب های درسی میشه گرامر را یاد گرفت ولی با صحبت کردن به زبان انگلیسی و شنیدن، مهارت های شنیداری و گفتاری تقویت میشه. با شنیدن بهتر از خواندن، مطالب در مغز میشینه. همچنین با تماشای فیلم می توان زمینه استفاده از چند کلمه را در هنگام تماشای فیلم درک کرد یعنی کاربرد عبارتها و کلمه ها  رو یاد میگیریم. آموزش انگلیسی با فیلم مزیت های بسیاری داره که در ادامه به طور کامل به آن ها اشاره می کنیم و علاوه بر آن به معرفی بهترین روش آموزش زبان با فیلم می پردازیم.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم چه مزیت هایی دارد؟

شنیدن زبان اصلی: کتاب های درسی مختلفی وجود دارند، اما هیچ چیز بهتر از گوش دادن به زبان انگلیسی اصلی نیست. اگر هدف نهایی شما این است که بتوانید با سایر انگلیسی زبانان مکالمه کنید، متوجه بشید که چی میگن و فیلمهای انگلیسی زبان رو متوجه بشید، پس ضروری هست که زبان را به طور طبیعی یاد بگیرید. تماشای فیلم به شما در تقویت این مهارت کمک می کند.

تلفظ بهتر: گاهی اوقات می خواهید بدانید که یک کلمه انگلیسی چگونه تلفظ می شود. شنیدن صدای بازیگران بومی در فیلم ها، روش صحیح تلفظ کلمات را به شما آموزش می دهد.

لهجه های بومی: در نقاط مختلف بریتانیا و آمریکا لهجه های مختلفی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده می شود. هنگام تماشای فیلم، بسیاری از لهجه ها و تلفظ های منطقه ای را خواهید شنید که به درک بهتر زبان انگلیسی کمک می کند.

واژگان جدید: یکی دیگر از مزیت های یادگیری زبان انگلیسی با فیلم ارتقاء واژگان، عبارتها و اصطلاحات انگلیسی از طریق فیلم ها است. تماشای فیلم به شما کمک می کند که از کلمات در موقعیت های مناسب استفاده کنید و جای استفاده مناسب از کلمات را متوجه شوید. از آنجایی که یک فیلم حدود 2 ساعت پخش می شود کلمات بیشتری را کشف می کنید و قبل از آنکه متوجه شوید، می بینید که دایره لغات خود به میزان قابل توجهی ارتقاء داده اید. اگر شما به دنبال افزایش دایره لغات خود در مورد طبیعت هستید، فیلم ها و مستندات مربوط به طبیعت را مشاهده کنید یا اگر می خواهید لغات خود را در مورد مطالب علمی افزایش دهید به تماشای فیلم های علمی بپردازید.

چند نکته برای آموزش زبان انگلیسی با فیلم

فقط فیلم های جذاب را برای تماشا انتخاب کنید

مهم ترین نکته هنگام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم تماشای فیلم هایی است که از آن لذت می برید. اگر یک فیلم خسته کننده را انتخاب کنید علاوه بر آنکه  علاقه خود را از دست میدهید ممکن است کمتر به زبانی که در فیلم استفاده می شود، توجه کنید. برای یافتن فیلم های جذاب میتوانید به سایت فیس پیک مراجعه کنید یا در بخش نظرات انتهای این مطلب سوالات خودتون رو بپرسید.

از فیلم های خیلی سخت اجتناب کنید و هدف مشخصی برای درک از فیلم تعیین کنید

از دیگر مواردی که هنگام آموزش انگلیسی با فیلم مهم است توجه به سطح فیلم است. . از فیلم های خیلی سخت اجتناب کنید و فیلمی را با سطح فعلی انگلیسی تان انتخاب کنید.  تفکر اینکه فیلم سخت تر باعث تقویت بهتر زبانم می شود را دور بریزید. اگر هنگام تماشای فیلم معنی یا تلفظ برخی از کلمات را متوجه نشدید نگران نباشید. قرار نیست با تماشای یک بار فیلم معنای تک تک کلمات را متوجه شوید، آنچه مهم است درک کلی از فیلم است. معمولا کارتون یا انیمیشن های انگلیسی سطح زبان پایین تر و راحت تری دارند.

دیالوگ های مورد علاقه تان را بنویسید

اگر دیالوگی را دوست داشتید آن را حتما یادداشت کنید و با خود در روز تکرار کنید. این به شما در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کمک می کند. گاهی اوقات عبارت هایی که در فیلم ها استفاده می شود در کتاب های رسمی  نیست و آموزشی هم داده نمی شود. تماشای فیلم به شما کمک می کند با عبارات انگلیسی روزمره آشنا شوید.

روش استفاده از زیر نویس را یاد بگیرید

زیرنویس نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم دارد. هنگامی که در حال تماشای فیلم هستید اگر زیرنویس دارد آن را روشن کنید تا با قضیه فیلم آشنا شوید. بعد از اینکه یک تماشای کلی کردید، یک بار دیگر برای یادگیری، فیلم را تماشا کنید و سعی کنید واژگان و تلفظ ها را متوجه شوید. بعد از این مرحله فیلم را بدون زیر نویس تماشا کنید. احتمالا شما دیالوگ ها را پیش بینی می کنید. اگر توانستید پیش بینی کنید آن ها را با صدای بلند بگویید. انجام این مراحل دایره لغات شما را افزایش می دهد و به تقویت مهارت گفتاری شما کمک خواهد کرد که به این مرحله تکنیک سایه گفته میشه (shadowing) که در فیسپیک بهش میگیم فیلم خوردن.

معرفی چند تا فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

داستان اسباب بازی (1995)

فیلم های انیمیشنی یک راه عالی برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم است. چون مخاطب آن ها کودکان است از واژگان ساده در این نوع فیلم ها استفاده می شود. با این حال داستان اسباب بازی طوری ساخته شده است که برای بزرگسالان هم سرگرم کننده است. داستان اسباب بازی چهار قسمت سینمایی دارد که همگی در مورد زندگی مخفی اسباب بازی ها است.

سخنرانی پادشاه

سخنرانی پادشاه یکی از بهترین فیلم انگلیسی برای تقویت زبان است. هنگامی که گفتار پادشاه اکران شد، بلافاصله به یکی از بزرگترین فیلم های سال تبدیل شد. این فیلم در مورد پادشاه جورج است که سعی می کند بر لکنت خود غلبه کند. این یک فیلم عالی برای بهبود تلفظ انگلیسی شما است، زیرا کل فیلم به نحوه صحبت کردن و تلفظ صحیح انگلیسی تمرکز دارد.

سریال فرندز

این سریال در مورد داستان روزمره چند جوان است و ژانر کمدی دارد. نوع زبانی که در دیالوگ های این سریال استفاده می شود پیچیده نیست و اصطلاحات کاربردی را به شما یاد می دهد. چون سریال اکشن و جنایی نیست آنقدر غرق سریال نخواهید شد و می توانید به زبان فیلم هم توجه کنید.[user_id]

میزان پیشرفت خواندن شما

آنچه در این مقاله می خوانیم
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fispik.ir/?p=28494