سبد خرید 0

آموزش انگلیسی با روش فیلم و سریال

آموزش انگلیسی با استفاده فیلم و سریال

در میان روش های نوین یادگیری زبان انگلیسی، شیوه یادگیری از طریق تماشای فیلم و سریال با اقبال گسترده ای از طرف زبان آموزان مواجه شده است. درباره مزایا، کیفیت ها و چند و چون شیوه آموزش انگلیسی با فیلم چه می دانید؟

آموزش انگلیسی با فیلم و سریال

آموزش انگلیسی با فیلم و سریال

نقایص شیوه های سنتی آموزش زبان

زبان علم نیست. زبان یک مهارت ذهنی است. زبان را نمی شود با خواندن و حفظ کردن لغت یا گرامر یادگرفت، یا فقط کتاب خوند. برای اینکه فردی بتواند زبانی را با تسلط صحبت کند نیاز به این دارد که ابتدا الگو و ساختار آن زبان وارد درگاه شناختی ذهنش شوند. حقیقت این است که این فرآیند به شکل کاملا ناخودآگاه صورت می گیرد. به همین دلیل است که کودکان بدون هیچ زحمت و مشقتی زبان مادری خود را فرا می گیرند. یا فردی وارد یک جامعه بیگانه می شود و پس از گذراندن مدتی زبان آن جامعه را به طور کامل فرا می گیرد. چگونه؟ با تکرار و تکرار. با در معرض مواجهه قرار گرفتن دائمی با زبان، واژگان آن و الگوها و ساختارهای آن.

متاسفانه شیوه های سنتی آموزش زبان، که همچنان در مدارس و آموزشگاه ها پیگیری می شوند، کاملا در جهت عکس رویه صحیح آموختن زبان حرکت می کنند. آنها می خواهند زبان را همچون ریاضی و تاریخ و شیمی آموزش دهند. به مثابه دانشی که ما از آن بی بهره ایم و حالا می بایست جزء به جزء آن را با مطالعه پیگیر و خواندن و مشق کردن فرا بگیریم. ناکارآمدی و زحمت بار بودن این شیوه آموزشی باعث شده است تا بسیاری از ما توان ادای ساده ترین جملات انگلیسی را هم نداشته باشیم.

در چنین وضعیتی است که ناگزیر پای متدها و شیوه های اثربخش تر و کارآمدتر به حوزه آموزش زبان باز می شود. آموزش انگلیسی با فیلم یکی از بهترین راه حل هایی بوده است که مدتی است به عنوان گزینه آلترناتیو در برابر شیوه سنتی آموزش زبان قد علم کرده است. این شیوه یادگیری زبان به دلیل سازگاری و همسویی بیشتر با ذات و ماهیت زبان توانسته است نتایج به مراتب بهتر و موثرتری از خود به جای بگذارد.

آموزش انگلیسی با فیلم و سریال ایده آل ترین گزینه در دسترس برای زبان آموزان است. این روش برخوردار از مزایا و کیفیت های گوناگونی است که در ادامه مهمترین آنها را برخواهیم شمرد.

آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریالآموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال

 

مزایای آموزش زبان انگلیسی با فیلم و سریال

مهمترین مزیت آموزش انگلیسی با فیلم این است که در این روش زبان آموز به جای خواندن می شنود و همزمان می بیند. این اصولی ترین شیوه آموزش زبان است. ماهیت حقیقی زبان نه به شکل رسم الخط و نقش و نگارهایی که روی کاغذ ثبت می شوند، بلکه به شکل اصوات و صداهاست. مغز انسان زبان را به این شکل در حافظه خود ثبت می کند. آموزش انگلیسی با فیلم به شما این امکان را می دهد تا کلمات و جملات را به شکل صدا وارد سیستم شناختی ذهن خود کنید. با تکرار مداوم این کار خواهید توانست بدون زحمت و به سادگی به زبان انگلیسی مسلط شوید. فراموش نکنید که استمرار و تداوم رمز موفقیت در این شیوه آموزشی هستند.

دیگر مزیت یادگیری زبان انگلیسی با فیلم این است که شما را در معرض مواجهه با مکالمات روزمره قرار می دهد. یکی دیگر از نقص های شیوه سنتی آموزش زبان پرت بودن آن از شکل و ساختار مکالمات روزمره انگلیسی زبان هاست. در مدرسه به ما زبان گوینده های اخبار را یاد داده اند. مردم عادی در آمریکا و انگلیس و استرالیا به کل به شیوه دیگری حرف می زنند. هدف نهایی اکثر زبان آموزان از یادگیری زبان این است که بتوانند آن زبان را صحبت کنند. آنها می خواهند از زبان به راحتی در مکالمات روزمره خود استفاده کنند. بسیاری از افراد قصد سفر به یک کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت یا تحصیل را دارند. آنها نمی خواهند زبان را به شکل و شیوه کتابی و رسمی آن بیاموزند. بلکه می خواهند در وهله نخست کاربردی ترین جملات و همچنین شکل عامیانه و محاوره ای زبان و اصطلاحات روزمره رایج بین مردم کشور مقصد خود را بیاموزند.

آموزش انگلیسی با فیلم باعث می شود که زبان آموز به طور مستقیم با این شکل روزمره و محاوره ای زبان روبرو شود. در مکالمات روزمره واژه ها به شکلی متفاوت با شکل رسمی خود ادا می شوند. افعال و ضمایر غالبا مخفف می شوند تا راحت تر در دهان بچرخند. جمله ها و واژگان خودمانی تر و کوچه بازاری تر هستند. تماشای فیلم و سریال شما را به دل این زبان محاوره ای و ساختارهای حاکم بر مکالمات روزمره می برد.

دیگر مزیت آموزش انگلیسی با فیلم این است که شما می توانید تلفظ واژه ها را نیز به راحتی فرا بگیرید. این نیز یکی دیگر از مزایای شنیدن به جای خواندن است. از دیگر مزیت های این شیوه آموزشی می توان به راحت و بی دردسر بودن، بی هزینه بودن و سرگرم کننده و لذتبخش بودن آن اشاره کرد.

یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم و سریالیادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم و سریال

بهترین روش آموز[user_id]ش زبان با فیلم

آموزش انگلیسی با فیلم در قیاس با سایر روش ها بسیار ساده تر و کم زحمت تر است. اما شما برای اینکه بتوانید این شیوه آموزشی را تحت بهترین و بهینه ترین شرایط پیاده سازی کنید نیازمند آن هستید که ساختاری مشخص را پیگیری کنید. یادگیری زبان از طریق تماشای فیلم تکنیک ها و جزئیات و قلق هایی دارد که می بایست به آنها توجه کنید. فراموش نکنید که قرار نیست صرفا فیلمی را پخش کرده و به صورت عادی تماشا کنید. هدف اصلی و نهایی شما آموختن زبان است. بنابراین باید تماشای فیلم را به گونه ای مدیریت کنید که بیشترین بهره را در جهت هدف نهایی خود از آن بگیرید.

می توانید با رجوع به مطالب وبسایت ما با صفر تا صد جزئیات و تکنیک های ضروری در این پروسه آشنا شوید. ما به عنوان حرفه ای ترین سایت آموزش زبان با فیلم برای شما مقالات، آموزش ها و دوره های ویژه ای را تدارک دیده ایم که می توانند سیر یادگیری زبان را سریعتر، هدفمندتر و موثرتر سازند.

میزان پیشرفت خواندن شما

آنچه در این مقاله می خوانیم
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fispik.ir/?p=28566