یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم کوتاه

یادگیری زبان انگلیسی رو همین الان شروع کنید

پکیج کامل آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن ظهورنگهبانان

یادگیری زبان با انیمیشن

لیست عناوین

تعریف فیلم کوتاه

آکادمی هنرهای تصویربرداری فیلم کوتاه را اینگونه تعریف می کند : “یک تصویر متحرک که مدت زمان نمایش آن 40 دقیقه یا کمتر باشد” 

در ابتدای پیدایش صنعت سینما، همه فیلم ها بسیار کوتاه بودند ، گاهی اوقات فقط یک دقیقه یا کمتر اجرا می شد. تا دهه 1910 نگذشته بود که فیلم ها تا حدود ده دقیقه طولانی تر شدند. اولین مجموعه فیلم ها در سال 1894 ارائه شد و این مجموعه از طریق دستگاه توماس ادیسون به نام سینتوسکوپ انجام شد. این دستگاه فقط برای مشاهده فردی ساخته شده بود. فیلم های کوتاه کمدی در مقایسه با بقیه ژانر ها، تعداد بیشتری تولید شد. کمدی های کوتاه محبوبیت برخوردار بودند.

فیلم کوتاه انواع مختلفی دارد. مانند فیلم های کوتاه تبلیغاتی، موزیک ویدیو، تریلر(خلاصه فیلم)، انیمیشن داستانی و فیلم های داستانی. فیلم کوتاه به هنری گفته می شود که هنرمند می تواند توسط آن عناصری مثل موسیقی، دیالوگ، عکس و صداگذاری را با هم ادغام کرده تا در زمان کوتاه پیام خاصی را برساند.

یادگیری زبان با فیلم کوتاه

همانطور که از اسم این فیلم ها معلوم است فیلم‌های کوتاه مدت زمان کمی دارند. پس یک راه عالی برای تمرین گوش دادن و فکر کردن به انگلیسی می باشند. به خصوص مواقعی که زمان کافی برای خواندن زبان در اختیار ندارید. پس یک راه ارزان و راحت برای تمرین زبان، مشاهده و آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه است. زبان انگلیسی به‌کاررفته در فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی به زبان انگلیسی که در واقعیت استفاده می‌شود بسیار نزدیک تر است. و از همه مهم‌تر گویش به‌کاررفته نیز به گویش واقعی نزدیک‌تر می باشد. اما در صورتی که فیلم به روش صحیح استفاده نشود کارایی چندانی در بهبود زبان انگلیسی شما نخواهد داشت.به همین منظور در مقاله ای مفصل به توضیح روش صحیح یادگیری زبان انگلیسی با فیلم پرداخته ایم. فیلم های کوتاه آمیزه ای از جذابیت های فیلم های بلند و راحتی ویدیوهای کوتاه هستند.فیلم های کوتاه معمولا بیانگر مفهومی خاص در کوتاه ترین زمان ممکن هستند و همچنین برخی از آنها به مشکلات اجتماعی، فرهنگ سازی ، ترویج مذهب و… می پردازند. در واقع تماشای فیلم های کوتاه بطور کلی روحیات خاصی را می طلبد که همه ی افراد ممکن است آن را نپسندند. البته فیلم های کوتاه با ژانر کمدی هم وجود دارند که بسیار به یادگیری زبان کمک می کنند و در بخش بعد آن ها را بررسی می کنیم.از این رو روش مشابهی را با عنوان آموزش زبان با تکه های فیلم در ادامه به شما معرفی کرده ایم.

یادگیری زبان با فیلم کوتاه

چگونه با کمک فیلم کوتاه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

چگونه با کمک فیلم کوتاه زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟
  • اول از همه فیلمی انتخاب کن که از اون لذت میبری. 
  • یک بار تمام فیلم رو ببین و ازش لذت ببر. 
  • بعد فیلم رو به چند بخش تقسیم کن.
  • قسمت اول فیلم رو انتخاب کن و با زیرنویس ببین.
  • لغات جدید رو پیدا کن و اون رو در هنگام تماشای فیلم تمرین کن.
  • دوباره همون قسمت رو بدون زیرنویس ببین و کلمات رو تمرین کن.
  • برای بار سوم فیلم رو ببین و این بار تلفظت رو قوی کن.
  • و به همین ترتیب برای هر قسمت این کار رو انجام بده.

فیلم های کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی

فیلم کوتاه انگلیسی سطح متوسط

Otherhalf

سطح: متوسط

ژانر: کمدی

همه می دانیم «نیمه گمشده» یعنی چه! یعنی کسی که با او رابطه عاشقانه دارید و فکر می کنید مکمل شماست. در این فیلم کوتاه می توانید به معنای واقعی کلمه «نیمه گمشده» را درک کنید؛ این روند داستانی را ببینید و از اصطلاحات انگلیسی آن استفاده کنید. در این فیلم نیم تنه پایینی فردی از بالاتنه جدا می شود و راه خودش را می گیرد و می رود. در نهایت، دو نیمه می فهمند برای اینکه شاد باشند به هم نیاز دارند. این فیلم شامل مکالمات کوتاه از موقعیت های مختلف است. در اول فیلم هر دو قسمت بدن را در یک جلسه درمانی می بینیم. تراپیست و تنه های آن فرد طوری صحبت می کنند که انگار یک جلسه مشاوره برای زوج های جوان است. جلسات مشاوره، برای حل مشکلات ذهنی و عاطفی در روابط زناشویی است. در بعضی قسمت های فیلم حتی صحنه هایی را می بینید که پایین تنه با شخص دیگری آشنا شده است. 

فیلم کوتاه انگلیسی سطح متوسط

Text Me

سطح: متوسط

ژانر: کمدی

این داستان کوتاه و دوست داشتنی درباره آشنایی دو نوجوان است. همان طور که از اسم این فیلم مشخص است، درباره مکالمات بین دو نفر هم به صورت نوشتاری و هم به صورت گفتاری است. تفاوت بین این دو نوع روش ارتباط برقرار کردن، معجزه و روایت داستانی این فیلم را شکل می دهد. ملاقات این دو نفر خوب آغاز نشد. در ابتدای فیلم دختر از رفتار بد پسر ناراحت شده است. اما بعد، هر چه بیشتر با او صحبت می کند، می فهمد شخصیت پسر بسیار دوست داشتنی است. از آنجایی که داستان فیلم در یک رستوران اتفاق می افتد، می توانید نحوه سفارش غذا و ارتباط برقرار کردن با کارکنان رستوران را یاد بگیرید. علاوه بر آن، می توانید یاد بگیرید افراد غریبه چطور با هم آشنا می شوند. این فیلم روی موضوعات زیادی تمرکز دارد که به رفتارهای مودبانه و بی ادبانه در جامعه و فرهنگ آمریکایی اشاره دارد.

فیلم کوتاه انگلیسی سطح متوسط
فیلم کوتاه انگلیسی سطح پیشرفته

فیلم کوتاه انگلیسی سطح پیشرفته

How I Faked Being American

سطح: پیشرفته

ژانر: مستند

«جک بارسکی» (Jack Barsky) یک جاسوس آلمانی است که برای اتحاد جماهیر شوروی کار می کند. در این مستند، او درباره این موضوع حرف می زند که چطور تمرین کرده تا نه تنها مثل یک بومی آمریکایی صحبت کند، بلکه تلاش کرده مثل آن ها لباس بپوشد، رفتار کند و غذا بخورد. در این فیلم، او درباره تفاوت های رفتاری آلمانی ها و آمریکایی ها صحبت می کند. همچنین درباره تفاوت غذاها، و نوشیدنی های این دو کشور حرف می زند. این فیلم نه تنها برای زبان آموزان انگلیسی جنبه آموزشی دارد، بلکه انگیزشی و الهام بخش هم هست. اگرچه از آنجایی که «جک» یک جاسوس بود، انتظار داریم باهوش باشد، اما او زمان بسیار زیادی را برای یادگرفتن مباحث پایه انگلیسی آمریکایی صرف کرد. او برای بیان شدت تمرینانش از اصطلاح «blue in the face» استفاده می کند. این اصطلاح زمانی به کار می رود که شما به حدی کار یا تمرین کرده اید که نفس برایتان نمانده است. معمولا کسانی که نفسشان قطع می شود، به دلیل کمبود اکسیژن رنگ صورتشان آبی می شود. 

فیلم کوتاه انگلیسی سطح پیشرفته

Sally Ride on Dumb Questions

سطح: پیشرفته

ژانر: کمدی

«سالی راید» (Sally Ride) اولین زن آمریکایی بود که به فضا رفت. این واقعه حدودا 20 سال بعد از زمانی بود که اولین زن از اتحاد جماهیر شوروی به فضا فرستاده شد. در این مصاحبه، او درباره چالش ها و مشکلات فضانورد شدن صحبت می کند. همچنین درباره مسائل و موضوعات احمقانه ای صحبت می کند که بعضی از خبرنگارها و مردم عادی چون زن است از او می پرسند. این مستند کوتاه، بر مبنای فیلمی که در سال 1983 گرفته شده، ساخته شده است. زبان آموزان می توانند از این مصاحبه ها مطالبی درباره تاریخ علم، پیشینه و جوامع آمریکایی یاد بگیرند. «سالی» درباره سیستم آموزشی، سازمان ملی علوم هوانوردی و فضا (ناسا) و خبرنگاری صحبت می کند. صحبت ها خیلی روان و راحت هستند. جلوه های ویژه و انیمیشن استفاده شده در این مستند تمام موضوعات مطرح شده در این مصاحبه را به تصویر می کشد.

آموزش زبان با تکه های فیلم

اگر فیلم های کوتاه را برای یادگیری زبان نمی پسندید ما آموزش زبان با تکه های فیلم را به شما پیشنهاد می کنیم. فیسپیک برای سهولت یادگیری شما ویدیوهای رایگان بخش های مختلف فیلم ها یا سریال ها را به همراه توضیحات، ترجمه ، اصطلاحات و… در اختیار شما می گذارد. در ادامه این ویدیوهای رایگان آموزش زبان با فیلم را قرارداده ایم. همچنین برای مشاهده روزانه ویدیوهای کوتاه می توانید کانال آموزش زبان انگلیسی با فیلم های کوتاه یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

بررسی اصطلاحات، لغات مهم و پر کاربرد

بررسی اصطلاحات، لغات مهم و پر کاربرد 

  • جهت اطلاع از جدیدترین ویدیوهای رایگان فیسپیک ایمیل خود را وارد کنید.
ویدیو آموزش زبان

چرا باید بخواهیم با فیلم و سریال انگلیسی یاد بگیریم

با دیدن فیلم وسریال زبان مورد استفاده در مکالمه های عادی و روزمره را خواهید شنید

زبان انگلیسی که در طی کلاس های آموزشگاه های زبان و کتاب های آموزش زبان انگلیسی با آن مواجه می شوید معمولا آن انگلیسی نیست که مثلا مردم انگلستان در کوچه و بازار با هم صحبت می کنند.و ما در کلاس های زبان بعضا لغات و اصطلاحاتی را باید یاد بگیریم که در مکالمه های روزانه به ندرت استفاده می شوند. در مقابل زبان انگلیسی که در فیلم وسریال ها استفاده می شود طبیعی تر است و بسیار شبیه تر به مکالمه های روزانه انگلیسی زبانان سراسر جهان است.پس دیدن فیلم و سریال به شما برای بالابردن مهارت اسپیکینگ کمک می کند.

یادگیری لغات انگلیسی با بکارگیری آن ها در متن

این مورد یکی از تاثیرات بسیار مهم دیدن فیلم و سریال انگلیسی و آمریکایی است.مثلا شما فیلم های جنایی را دوست دارید که کم هم جذاب نیستند! بعد از تماشای 10 -20 فیلم جنایی مختلف، شما کم کم لغات مورد استفاده در مکالمه هایی که مرتبط با موضوعات جنایی است را متوجه می شوید.
روشی که همه ما در مدرسه و یا آموزشگاه ها برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده می کنیم، این است که لیستی از لغاتی که باید یاد بگیریم تهیه می کنیم و آن ها را حفظ می کنیم . اما مشکلی که این روش دارد این است که شما فقط معنی لغات را یادگرفته اید اما نمی دانید که کجا و در چه موقعیت هایی باید از آن لغات استفاده کنید. پس با دیدن فیلم و سریال نه تنها شما با معنی لغات آشنا می شوید بلکه با نحوه بکارگیری آن لغت نیز آشنا می شوید. 

شما با نحوه بیان و تلفظ لغات مختلف آشنا می شوید

در انگلیسی معروف است که برقراری ارتباط مردم با هم فقط 7% با استفاده از لغات است . پس تکلیف 93% دیگر چه می شود؟ 93% دیگر به نحوه بیان جملات و لغات مربوط می شود.مواردی مثل زبان بدن،حالت های صورت مثل لبخند و … و تن صدا که مثلا با عصبانیت یا با ناراحتی جمله ای را بیان می کند. پس عموما نحوه بیان یک جمله از لغات مورد استفاده برای مردم مهم تر است.
با دیدن فیلم و سریال نه تنها شما با لغات جدید آشنا می شوید بلکه با نحوه بیان آن لغات و جملات هم آشنا می شوید.یک بازیگر در شرایط مختلف می تواند با ناراحتی ، خوشحالی ، عصبانیت و یا متعجب جمله ای را بگوید و شما بلافاصله قادر به تشخیص آن خواهید بود. اگر سطح زبان انگلیسی شما مبتدی است و ابتدای راه هستید تماشای کارتون به زبان انگلیسی برای تقویت زبان یکی از بهترین روش هایی است که به شما پیشنهاد می کنیم.

مزیت یادگیری زبان با فیلم های کوتاه

مدت زمان کوتاهی دارن پس حوصلتون سر نمیره.

می‌تونی فیلم کوتاه رو تو گوشیت نگاه کنی چون به نسبت حجم کمتری دارن.

منابع خوب و معتبری واسه یادگیری زبان هستن.

اصطلاحات جدید و به روز انگلیسی تو این فیلم‌ها زیاد پیدا میشه.

آموزش زبان انگیسی با فیلم‌های کوتاه واسه همه‌‌ی سنین مناسبه و فیلم های کوتاه برای همه گروه های سنی وجود داره.

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

یادگیری زبان انگلیسی با سیتکام

اگر زمان کمی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید ، یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد می کنیم یادگیری زبان انگلیسی با سریال است.تصور کنید پس از یک روز کاری سخت به خانه برمی گردید و انرژی لازم برای خواندن کتاب های زبان را ندارید و حتی ممکن است حوصله تماشای یک فیلم جدید و یادگیری زبان را نداشته باشید. در این مواقع بهتر است یک قسمت از یک سریال سیتکام را ببینید و علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی ، بخندید و سرحال شوید. سیتکام، مخفف Situational Comedy یا کمدی موقعیت است. سیتکام به طور کلی در ژانر کمدی قرار می‌گیرد و به طور کلی به سریالی گفته می‌شود که معمولا در یک خانه، اداره و یا دانشگاه در جریان است. لوکیشین سریال‌های سیتکام معمولا محدود و یا غیرواقعی است. شنیده‌شدن صدای خنده تماشاگران (که شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگی‌های سیتکام‌ها باشد) در این نوع سریال‌ها اجباری نیست اما بخشی از هویت آن است.

سیتکام در میان سریال‌های تلویزیونی، به دلیل گستردگی و تنوعی که پیدا کرده، به تنهایی یک ژانر است. شخصیت‌های حاضر در سیتکام‌ها، معمولا ثابت هستند و از هر اپیزود آن، به اپیزود دیگر منتقل می‌شوند. تعداد شخصیت‌های اصلی در سیتکام‌ها، معمولا زیاد نیست و بیشتر داستان هم پیرامون زندگی همین شخصیت‌ها می‌گذرد. در بیشتر سیتکام‌ها، یک شخصیت اصلی، حضور پررنگ‌تری نسبت به سایرین دارد.

یادگیری زبان انگلیسی با سیتکام

منتقدان سینما و تلویزیون درباره هویت ژانر سیتکام اختلاف نظر شدیدی دارند. گروهی اعتقاد دارند سیتکام نمی‌تواند به تنهایی یک ژانر معرفی شود چرا که گستردگی زیادی دارد. اما برخی می‌گویند اصول سیتکام مشخص است و هر اثری که با پایبندی به اصول آن ساخته شود، می‌تواند در مجموعه ژانر سیتکام قرار بگیرد. بنابراین انیمیشن‌های کمدی هم می‌توانند سیتکام باشند. این نوع جذاب از سریال‌ها، معمولا هواداران بسیار زیادی دارند. چرا که داستان، شخصیت‌ها و روایت‌های کمدی موقعیت می‌تواند به حدی شیرین باشد که برای سال‌ها در ذهن تماشاگر باقی بماند. بنابراین بازیگران و عوامل این سیتکام‌ها ممکن است برای سال‌ها محبوب باقی بمانند.

این سریال ها معمولا فصل های طولانی دارند که هر قسمت 20 دقیقه تا نیم ساعت زمان دارد. یکی از بهترین راه ها، یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز است. شما می توانید با تماشای روزانه یک قسمت از این سریال ها، تاثیر شگفت انگیز آن را روی مهارت های زبان انگلیسی خود  ببینید.همانطور که می دانید تقویت لیسنینگ و اسپیکینگ با فیلم یکی از بهترین راه های تقویت مهارت هاست. اگر علاقه مند به تماشای سریال های زبان اصلی هستید ، ما بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کرده ایم.

سوالات متداول FAQ

سوالات متداول یادگیری زبان با فیلم کوتاه

همانطور که از اسمشان مشخص است  فیلم‌های کوتاه مدت زمان کمی دارند. پس یک راه عالی براس تمرین گوش دادن و فکر کردن به انگلیسی هستند. به خصوص مواقعی که زمان کافی برای خواندن زبان ندارید پس یک راه ارزان و راحت برای تمرین زبان، دیدن و آموزش زبان انگلیسی با فیلم کوتاه می باشد.  

 فیلم را دقیق ببینید و تمرکز کنید ،فیلم را به چند بخش تقسیم کنید،فیلم را بیشتر از یک‌بار ببینید،خودتان را درگیر شخصیت‌های فیلم کنید ،از زیرنویس‌ها درست استفاده کنید.

فیلم های کوتاه سطح متوسط مانند otherhalf ,text meو فیلم های کوتاه سطح پیشرفته مانند How I faked being American و Sally ride on dumb questions مناسب یادگیری زبان انگلیسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید