سبد خرید 0

روش های ساده و کاربردی تقویت مکالمه انگلیسی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

روشهای کاربردی تقویت مکالمه زبان انگلیسی

تقویت مکالمه زبان انگلیسی یکی از اون حلقه های مفقوده یادگیری انگلیسی هست که خیلی ها به دنبال اون هستن.شاید راههای مختلفی رفتید، کارهای زیادی انجام دادید، سالها کلاس زبان، آموزشگاه عوض کردید، تهیه دوره های مختلف، اما نتیجه مورد نظر رو نگرفتید.  یا شاید تازه میخواید شروع کنید ولی نمیدونید چه کاری بهترین نتیجه رو میده. اینجا نمیخوایم فقط چند تا نکته و به اصطلاح، راهکار رو کنار هم ردیف کنیم که خیلی هاش هم قابل انجام نباشه. نکات عملی که به راحتی در دسترس هستند رو میخوایم درموردش صحبت کنیم و بهترین راه تقویت مکالمه زبان انگلیسی که تجربه های قطعی هستن، هم برای مبتدی ها و هم سطح بالاتر. پس همراه من تا انتها باشید.

چرا وسط راه رها میکنیم؟

خیلی از عزیزان رو دیدیم که مدتی و چند ترم کلاس زبان میرن اما بعد یک مدت کنار میذارن، شاید شما هم جزو این دسته باشید، برای خود من که چندین بار پیش اومده. حالا ایراد از کجاست؟

از خیلی ها که بپرسی چرا کلاس زبان میری، جواب میده میخوام حرف بزنم، یعنی مکالمه زبان انگلیسی بوده که باعث کلاس رفتن شده. اما در عمل چه اتفاقی میافته؟ چندین و چند ترم کلاس زبان میره، اما میبینه اتفاق خاصی نیافتاد. مثلا چند تا جمله حتی در حد خیلی ابتدایی، نمیتونه بگه؛ یا اینکه، جمله ای میخواد بگه زبونش نمیچرخه؛ اعتماد به نفس حداقلی نداره، با یه گردشگر چند کلمه احوال پرسی کنه و خوشآمد بگه… خوب معلومه آدم دلزده میشه.  فقط چند تا کلمه میدونه که استفاده درست اونها رو هم بلد نیست و یکسری گرامر خونده.

اما این رو در نظر بگیرید که در مدت کوتاهی بتونید یکسری نتایج خوبی بگیرید که دلگرم کننده باشه، با خودتون میگید: قبلا مسیر من اشتباه بوده، اما الان که دارم نتیجه میگیرم، بذار ادامه بدم تا باز هم این حس خوب رو تجربه کنم.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

چرا نمیتونم انگلیسی صحبت کنم؟

این سوال آشنا نیست؟ خیلی از بچه ها هم این مشکل رو از من میپرسن. با خیلی هاشون که صحبت میکنم، میگم چند تا کتاب داستان خوندی؟ فیلم، کارتون یا سریال تماشا میکنی؟ فایل صوتی و پادکست گوش میدی؟    بعد از یک مکس میگن، من سوالم چیز دیگری بوداا.

عیزای دلم، وقتی چیزی نداشته باشی، در مورد چی میخوای صحبت کنی؟ مثلا چطور میتونی در مورد گوشی مدل جدید فلان شرکت حرف بزنی، اما اطلاعاتی در موردش نداشته باشی؟ یا زمانی در مورد جنگلها و نقش اون در ادامه حیات بشر میتونی حرف بزنی که مطلبی خونده باشی، یا مستندی دیده باشی و ..  متوجه مطلب شدید؟ یعنی صحبت کردن به ازای چیزهای هست که ما یادمیگریم، میبینیم، میشنویم یا میخونیم.

البته این به این معنی نیست که بگید حالا که خیلی چیزی بلد نیستم، بذار حالا فعلا بیشتر یاد بگیرم، بشنوم، فیلم ببینم، بعد کم کم صحبت کردن رو هم انجام میدم. این یه تله هست. باید این موارد همزمان باشه. یعنی مثلا در دوره آموزش زبان انگلیسی شرکت کردید، هر جلسه که میگذره، شما باید اون عبارتها و نکات رو تکرار کنید و از اونها استفاده کنید. یا اگر مطلبی در اینترنت خوندید، اون رو به طور خلاصه به خودتون بگید. فیلم دیدید، هر چیزی که یادتون اومد رو برای خودتون بگید، اینکه داستان در مورد چی بود؟ چه اتفاقاتی افتاد.  اصلا اهمیتی نداره که چقدر گیر کنید، یا اینکه حتی فقط یکی دو جمله بتونید بگید. هیچ ایرادی نداره. یک مدت کوتاه که این کار رو انجام بدید، خواهید دید که جملات بیشتری میتونید بگید و موارد بیشتری از چیزی که دیدید یا خوندید به ذهنتون میاد و صحبت کردن براتون راحتتر میشه. تقویت مکالمه انگلیسی، به مرور زمان انجام میشه و کار یک شبه، یا اینکه چند با به صورت پراکنده، یکسری کارهایی رو انجام بدیم، نمیشه انتظار پیشرفت داشت.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی در خانه

میشه گفت یکی از بهانه های همیشگی عزیزان زبان آموز، نبود شخص دیگر برای اینکه با اون انگلیسی صحبت کنن(partner) و میگن چون ما کسی رو نداریم پس طبیعیه که زبان و مکالمه ما رشد نکنه. یه ضرب المثل انگلیسی هست که میگه”we there is a will, there is a way” یعنی ، وقتی اراده باشه، راهی هم هست. به این مفهوم که شما زمانی میتونید راه بهبود مکالمه رو پیدا کنید و اون رو ارتقا بدید که خواست شما باشه، وگرنه هزاران و هزار بهانه به ظاهر منطقی هست که شما رو از این مسیر منصرف و منحرف کنه.

راهکارهایی که اینجا میخوام مطرح کنم که کاملا عملی هستن و پیچیدگی و سختی خاصی نداره و به راحتی قایل انجام هست که شما به شخص دیگری نیاز ندارید.

یکی از کارهایی که من خودم انجام میدادم – به هیچ شخصی هم نیاز نیست- هر روز با خودم در مورد یک موضوعی صحبت میکردم. مثلا یک خودکار که دستم بود رو سعی میکردم توصیف کنم. خب اوایل کار آسونی نبود. خیلی چیزهایی میخواستم بگم که بلد نبودم. معنی اونها رو از لغت نامه استخراج میکردم و همینطور ادامه میدادم. ایراد نداره جملات ساده و ابتدایی باشه مثل رنگ، اندازه، شکل، کاری که باهاش انجام میدیم و … ذهن شما که روال رو یاد بگیره، چیزهای بیشتری میتونه بگه. همه چیز عادته. اول هر کاری سخت به نظر میاد.

یه کار فوق العاده که بعد از این مرحله برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی میتونید انجام بدید این هست که به گوگل مراجعه کنید و اون موضوع رو جستجو ساده انجام بدید، خواهید دید که انبوهی از مطالب میاد که اطلاعات شما رو در اون زمنیه بیشتر میکنه و این قسمت خیلی عالیه. حتما این کار رو انجام بدید.پس:

اول یک موضوعی رو انتخاب کنید

بعد در ممورد اون یکم فکر کنید و هر چند جمله که تونستید و به ذهنتون اومد بگید. ( بنویسید که عالی میشه)

گام بعد اسم اون موضوع رو در گوگل جستجو کنید. به مطالب مختلفی بر میخورید. _ خیلی هم نگردید و بالا پایین نکنید که اذیت کننده نباشه_. یکی دو مطلب رو از همون نتایج ابتدایی انتخاب کنید و بخونید. حتما نکات و عبارتهای جدیدی یاد میگیرید. یا معنی بعضی از اونها رو نمیدونی، هیچ ایرادی نداره، میخوایم یاد بگیریم. جملات جذاب و جالب رو یادداشت کنید. این قسمت بعد از انجام گام 1 و 2،  به طرز عجیبی یادگیری شما رو بالا میبره. یعنی چون شما در مورد موضوعی زمان گذاشتید، فکر کردید و مطالبی رو هم نوشتید، ذهن شما تشنه یادگیری و جذب بیشتر هست و زمانی که مطلبی رو در گوگل میخونید، فوق العاده عجیب و سریع در ذهنتون میشینه و ثبت میشه.

حالا از چیزهایی که خوندید و یاد گرفتید و در ذهنتون هست دوباره توصیف اون موضوع رو انجام بدید. این قسمت برای من که حس خیلی خیلی خوبی داشت.  با همین کار ساده یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در خانه رو میتونید داشته باشید و به هیچ شخص دیگه ای هم نیاز ندارید. این روش یکی از بهترین کارهایی هست که میتونید برای تقویت مکالمه انگلیسی انجام بدید که برای عزیزان سطح متوسط و بالاتر به شدت توصیه میکنم.

یادگیری زبان انگلیسی هیچ رازی نداره. فقط تکرار کنید.

مکالمه زبان انگلیسی

حرف نمیزم؛ میترسم اشتباه کنم

بچه ها، هدف اصلی هر زبان، برقراری ارتباط هست. ما نمیخوایم مسابقه بدیم، و کسی هم قرار نیست به ما نمره بده و اصلا اهمیتی هم نداره. اول باید بتونیم کارمون رو راه بندازیم. پس اصلا نگران نباشید و استرس به خودتون وارد نکنید و هرگز خودتون رو سرزنش نکنید که احیانا غلط گفتید یا مطلبی یادتون رفت. احترام به خودمون باید خط قرمز ما باشه!!! تقویت مکالمه زبان انگلیسی، یک دفعه اتفاق نمیافته. اصلا اهمیتی نداره که جمله ای رو اشتباه بگید، کلمه رو در جمله جابجا بگید، تلفظی درست نباشه یا خیلی چیزهای دیگه.  مگه چه اتفاقی میخواد بیافته؟ غیر از اینکه اگر ادامه بدید و هر روز با خودتون نکاتی که رو که گفتم و میگم، هر کدوم که مقدور بود رو انجام بدید، قول میدم از صحبت کردن خودتون راضی میشید. به شرطی که خودتون رو با هیچ کسی مقایسه نکنید که سم خالصه.  فقط ما  با دیروز خودمون قابل قیاس هستیم ولا غیر. میخوایم هر روز، بهتر از دیروز خودمون باشیم و در این صورت همیشه برنده ایم و حال خودمون خوبه. پس تا میتونید حرف بزنید، چیزهایی که میبینید رو توصیف کنید، در مورد فیلمهایی دیدید، با خودتون بحث  کنید و سوال رسید و جواب بدید. یا نکته ای که الان میخوام بگم رو انحام بدید

روش ساده تقویت مکالمه انگلیسی

بگو امروز چه اتفاقی افتاد

این یکی از کارهایی هست که برای عزیزان پر مشغله یا کسانیکه زیاد در رفت آمد و ترافیک هستن به شدت جواب میده. اتفاقاتی که در طول روز براتون پیش اومد و کارهایی که کردید، یا میخواید انجام بدید رو سعی کنید با جزئیات هر چه بیشتر به انگلیسی بگید. اگر چیزی خواستید بگید و بلد نبودید، ایراد نداره، بعدا در موردش میگردید. الان فقط ادامه بدید و حرف بزنید.هر چیزی که به ذهنتون میاد یا هرچیزی که در لحظه میبینید بگید.

اصلا با خودتون بحث کنید، از خودتون سوال بپرسید و به خودتون جواب بدید. مثلا:

Why did I put this mug here?

Aha. So I can drink as I watch the movie, when I feel thirsty. Ofcourse I should fill it first.

چرا این لیوان رو گذاشتم اینجا؟
اها چون میخواستم بشینم و فیلم ببینم و هر موقع خواستم آب بخورم. البته باید قبلش اون رو پر کنم”

این یه نمونه مکالمه با خودم هست. اشکال نداره. هیچ کسی فکر نمیکنه عقلم رو از دست دادم. فریاد نمیزنیم که. خیلی آروم با خودمون حرف میزنیم.  مکالمه من با خودم!

حالا باز نگی من که چیزی بلد نیستم. :/ این یک چرخه یادگیری هست. هر چیزی که بلدی و به ذهنت میاد یا امروز یاد گرفتی رو سعی میکنی استفاده کنی، چیزهای جدید یاد میگیری و دوباره اونها رو استفاده میکنی. اصلا مهم نیست چیزی که میگی مرتبط با الان باشه، تخیل کن الکی جملات رو کنار هم بچین. نه از خودت خجالت بکش، نه حس بدی داشته باش، نه فکرهای نامربوط به ذهنت بیار که من که نمیتونم، با این دو جمله که مکالمه نمیشه…  اصلا اینها ارتباطی به شما نداره! من دارم راهی رو نشون میدم که میدونم نتیجه بخش هست. پس فقط گوش کن و انجام بده و از نتایجت بیا برام بگو. فقط یک ماه این کار رو انجام بده، شگفت زده میشی، قول میدم. پس چی شد؟ با خودت راحت باش، کارهایی که داری انجام میدی رو توضیح بده، جملات الکی و غیر مرتبط بساز.فقط بگو بگو بگو بگو بگو. میدونم اولش شاید فقط یه جمله باشه. اما ادامه بده، میشه دو جمله، به مرور میتونی نیم ساعت بدون توقف با خودت حرف بزنی. به همین فکر کن، چقدر هیجان انگیزه!! فقط، برای مکالمه زبان انگلیسی یادگیری رو فراموش نکن، یعنی فقط متکی به داشته های ذهنی نباش و نکات جدید به هر شکلی که قابل حصول هست، یاد بگیر..  چیزهای جدید > صحبت > چیزهای جدید > صحبت > صحبت> چیزهای جدید و..

مکالمه موقعیتی یاد بگیرید

یکی از رههای یادگیری سریع مکالمه زبان انگلیسی، الگو گرفتن از عبارتها و جملات هست. اینکه یکسری عبارتهایی رو بشنویم و اونها رو تکرار کنیم و در زمانی که نیاز هست از اوناها استفاده کنیم به همون شکلی هست یا با کمی تغییر جملات دیگری بسازیم.

اینقدر نرم افزار هایی هستن که مکالمه هایی در اونها به صورت صوت و متن هست که خیلی ساده در بازار، گوگل پلی و بازار (برای گوشی های اندرویدی)  یا اپ استور (برای اپل داران) جستجو کنید،  “English conversation” انبوهی از نرم افزار ها رو میاره. هر روز یکی از اون مکالمات رو تکرار کنید.

نمیتونم نداریم. چیزهایی هست که نمیدونم، پس میرم و یاد میگیرم.

من متوجه میشم، اما نمیتونم انگلیسی حرف بزنم!!

این هم یکی دیگه از اون سوالاتی  هست که زبان آموزا میپرسن. خیلی ساده و کوتاه اگر بخوایم جواب بدیم، ما هر چیزی رو که بیشتر انجام بدیم، بیشتر پیشرفت میکنیم و حس راحت تری نسبت به اون داریم. زمانی که تازه میخواستیم نوشتن حروف یا کلمات انگلیسی یا فارسی رو یاد بگیریم رو به یادتون بیارید، چقدر برامون سخت بود. یا یاد گرفتن رانندگی، همه چیز جدید، عجیب و مبهم بود؛ اما الان چطور؟ اصلا بهش فکر نمیکنیم.

پس اگر شنیدار انگلیسی برای ما راحت هست یا راحت میتونیم بخونیم، بخاطر اینه که اونها رو بیشتر انجام دادیم. اما مکالمه و صحبت کردن به انگلیسی رو چقدر تمرین میکنیم؟ پس نسخه همون روشهایی هست که در بالاتر گفته شده یا در ادامه خدمت شما گفته میشه.

کلمه و گرامرنخونید

هنوز هم من میبینم که بعضی از عزیزان، کلمه میخونن؛ مثل کتابهای 4000 واژه، 504، 1100، یا به هر شکل دیگری، کلمات رو یاد میگیرن، این کار هیچ ارزشی نداره و اگه راحتتر بخوام بگم، وقت تلف کردن محض هست. اولا که مشکلات زیادی در حفظ کردن اونها دارید، چون ذهن هیچ حسی نسبت به اونها نداره، و در ثانی، اگر هم حفظ کردید کجا استفاده میشه؟ چطور توی جمله قرار میگیره؟
فقط کسانی کلمه و گرامر بخونن که در چند ماه آتی کنکور دارن. تمام!

اما اگر یک داستان رو بخونید یا یک فیلم، یا یک مصاحبه از فردی که خوشتون میاد، خیلی خیلی راحت تر در ذهنتون میمونه. سالهاست از یک ماجرایی میگذره، اما هنوز در ذهنتون هست. فیلمی رو مدتها پیش دیدید اما الان هم اون رو به خاطر دارید. چرا؟ چون در ذهنتون تصویر نقش بسته.ذهن با تصاویر کار میکنه. حالا اگر داستان رو بخونید و جملات مهم و جالب اون رو تمرین و تکرار کنید، خواهید دید به طور ناخودآگاه زمانی که صحبت میکنید عبارتهایی به زبان شما جاری میشه که برای خودتون هم عجیب هست، اما یه جایی در یک کتاب و نوشته ای یا در فیلمی اون رو دیدید و در ذهنتون جا گرفته. هم جذاب و هم خیلی ساده. جالب نیست که کتاب خوندن و فیلم دیدن چطور میتونه به مکالمه زبان انگلیسی ما کمک کنه؟

نکته مهم. همیشه گفتیم که زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، فقط چند تا کلمه و عبارت نیست که بخواهید اونها رو حفظ کنید و دیگه تموم بشه. عزیزانی که بازی های کامپیوتری ماجراجویانه انجام داده باشند میدونن که شما در حین بازی، یکسری وسایل و لوازمی رو برمیدارید که الان در این لحظه استفاده نداره، اما در ادامه بازی حتما لازم خواهد بود. یادگیری انگلیسی هم همینطور هست.

بلند تکرارکنید

شاید بگید، این دیگه چه ربطی به تقویت مکالمه انگلیسی داره؟

این روش مخصوصا برای سطوح پایین (مبتدی) و عزیزای دلم که تازه شروع کردن فوق العاده کمک میکنه. مثل روش های دیگه، آپولو قرار نیست هوا کنیم، یه کتاب داستان مناسب سطحتون که دوست دارید باز کنید و از روی اون، با صدای بلند و شمرده  بخونید. اگر کتاب فایل صوتی داشته باشه که عالی میشه. اون رو پخش کنید جمله به جمله، بعد از فایل صوتی، در حالی که جمله رو دارید میبینید، تکرار کنید. خیلی ساده. برای شروع یک صفحه کفایت میکنه.

اصلا نگران نباشید که زبونتون نچرخه یا گیر کنید. قرار نیست کسی به شما نمره بده و مسابقه هم نیست. پس با آرامش، حوصله و اعتماد به نفس، تکرار کنید.

مکالمه زبان انگلیسی

شنیدن به جای خوندن

چطور زبان مادری رو یاد گرفتیم؟
اصلا اون موقع سواد داشتیم؟
گرامر و لغت خوندیم؟

اینقدر به ما گفتن و گفتن و ما شنیدیم، بعد به مرور تکرار کردیم و کم کم تونستیم صحبت کنیم.برای زبان جدید چرا روالی غیر از این میخوایم بریم؟

یک مورد مهم و  اصلی در فراگیری زبان، ناخودآگاه است. زبان ابتدا شنیده می شود و به عنوان داده های صوتی وارد درگاه شناختی مغز می شه. تنها از طریق شنیدن مداوم و خوب شنیدن هست که می تونید حرف زدن رو یاد بگیرید.  مثلا زمانی که کارهای روزمره که نیاز به تمرکز نداره مثلا تمیز کاری خونه، مغازه، یا اتاق خواب، یک فایل صوتی یا سخنرانی یه حتی فیلمی که قبلا دیدید رو باز کنید . مهم نیست بهش توجه کنید یا نه. فقط بذارید برای خوش حرف بزنه!! همین کار باعث میشه به طور ناخودآگاه اطلاعاتی وارد مغز ما بشه

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم و سریال هم از روشهای تقویت مکالمه هست. اما چطور؟ شما در این شیوه مدام و مدام می شنوید. هر چه بیشتر حس های ما درگیر بشه، یادگیری ما بیشتر و راحتتر و ماندگار تر خواهد بود. در زمان دیدن فیلم یا کارتون، گوش شما مکالمات بین افراد رو میشنوه، چشم شما اتفاقات در جریان فیلم و همزمان با حرف زدن رو میبینه و طبق روشی که برای یادگیری انگلیسی با فیلم گفته شده، چشم متن زیر نویس رو میخونه، حالا اگر عبارتهایی که میشنوید رو جمله به جمله طبق همون روش تکرار کنید، زبان هم کار میکنه و اگر عبارتهای جدید رو بنویسید، دست هم به حرکت میافته.همه اینها بدون اینکه ما متوجه بشیم، در داخل مغز سازماندهی و یکپارچه میشه ومیبنید که چقدر مؤثر یادگیری انجام میشه و این روش حقیقتا فوق العاده است. (این روش برای دوستانی که از مبتدی بالاتر هستن بهتر جواب میده.)

تقویت مکالمه زبان انگلیسی 

یک فیلم یا قسمتی از یک سریال را پخش کنید، تماشا کنید و لذت ببرید _ فیلم را بدون زیرنویس ببینید_

پس از تماشای فیلم بخشی از آن را به منظور آموزش مکالمه زبان انگلیسی انتخاب کنید. این بار با زیرنویس انگلیسی. روی هر جمله مکث کنید و چندین بار آن را بشنوید. . سپس سعی کنید آن جمله را برای خود تکرار کنید. مجددا بخش مربوطه را پخش کرده و جملات رو همراه با شخصیت ها ادا کنید. اگر در ادای جمله ای با مشکل مواجه شدید دوباره به سراغ آن رفته و با دقت به صدای بازیگر و شیوه بیان جمله توجه کنید. دوباره آن را با خود تکرار کنید تا این بار کاملا به آن مسلط شوید.

در انتهای این فرایند، آموزش مکالمه زبان انگلیسی یک بار دیگر بخش نخست انتخاب شده را تماشا کنید. این بار با استفاده از تکنیک تاخیر در زیرنویس. یعنی زیرنویس را روی یک یا دو ثانیه تاخیر تنظیم کنید و سپس فقط به صدای بازیگرها توجه کنید. تنها زمانی به زیرنویس رجوع کنید که متوجه جمله ای یا کلمه ای نشدید. نگران نباشید چون زیرنویس روی تاخیر تنظیم شده است و چیزی را از دست نمی دهید.

همین کار رو برای ادامه فیلم هم انجام بدید. بعد از چند بخش و کم کم روان تر خواهید شد و مکالمه انگلیسی رو با عبارتهایی که ناخودآگاه در ذهن دارید راحتتر انجام میدید

مزایای آموزش زبان با فیلم

مزیت مهم این روش این هست که آموزش مکالمات روزمره زبان انگلیسی رو می تونید از طریق تماشای فیلم هایی که بخش زیادی از آنها از مکالمات روزمره تشکیل میشه، به سرعت و با اثربخشی فوق العاده انجام بگیرد.البته انتخاب فیلم مناسب بسیار مهمه. مکالمات سریال طنز مثل فرندز یا بیگ بنگ تئوری یا ساینفیلد (Seinfeld)، که من خودم این آخری رو بیشتر میپسندم، به طور عمده از مکالمات روزمره و کاملا کاربردی تشکیل شده. همینطور کارتونها فوق العاده هستن، مثل Toy story، Klaus، Zootopia، Turbo.  از این طریق قادر خواهید مکالمه انگلیسی که واقعا داره صحبت میشه رو یاد بگیرید. اما در آموزشگاه ها به شما زبان رسمی و کتابی یاد داده میشه. مساله زمانی برای زبان آموزان  بُهت آور و شوکه کننده میشه که، در ظاهر همه ترمهای کلاس زبان رو گذروندن و خوشحال و کمی با غرور مدرک آموزشگاه رو گرفتن، یه کارتون ساده که میبینن تا در شوک فرو میرن که هیچی نمیدونن!!! و این خیلی سنگین و درد آور هست براشون، و واقعا هم همینطوره، چون فقط با کتاب درسی پیش رفتن، کمتر گوششون گفتار واقعی رو شنیده.

 

یادگیری ساده زبان انگلیسی

 

دوره آموزش مکالمه زبان انگلیسی

یکی از ضعفهای بزرگی که آموزشگاههای معمول زبان دارند، طولانی بودن فرآیند یادگیری در این آموزشگا هها هست. معمولا 17 ترم که هر ترم یک ماه و نیم طول میکشه. با زمان اعلام نتایج و ثبت نام، حدود سه سال، هفته ای 3 جلسه باید برید و بیاید، اگر مجازی هم باشه باز هم همین تعداد جلسات و زمان رو اختصاص میدید، اگر کلاسهای ترمیک (به صورت ترمی) شرکت کنید.

این دوره، آموزش مکالمه زبان انگلیسی از صفر و از آسان ترین، اما کاربردی ترین جملات و عبارتها شروع می کنیم و پیش میریم. هدف ما آموزش جملات پر کاربرد روزمره و عبارت ها و اصطلاحات کاربردی است.

روال کار دوره  آموزش مکالمه زبان انگلیسی به این صورت است جملات کاربردی که در مکالمات روزمره به کرات از آنها استفاده می شود به صورت واضح و شمرده شمرده توسط مدرس آموزش داده می شود. افراد فرصت کافی دارند تا هر جمله را با خود تمرین و تکرار تا ملکه ذهنشان شود. از جمله دیگر ویژگی های محبوب این دوره این است که اشکال مختلف یک جمله کاربردی نیز به طور کامل بررسی می شوند. یعنی فقط با تکرار میتونید به مرور ساختارها والگوهای مکالمه ای رو بدون حتی یک فرمول گرامر ملکه ذهن خود کنید.

دوره مکالمه سریع زبان انگلیسی، در 3 فصل طراحی شده که فصل اول شامل 14 جلسه که عبارتهای مطلقا ضروری رو یاد میگیرید.
فصل دوم عبارتهای مهم اما سطح بالا تر و در فصل سوم برای تقویت مکالمه و شنیدار،  از فیلمها و سریال ها بهره خواهیم برد که لذت یادگیری انگلیسی بدون نیاز به کتاب های آموزشی و کلاسهای خسته کننده و بی حاصل رو تجربه میکنید. در انتها هم نمونه ای از جلسات رو داریم که میتوندی ببینید و در همینجا هم چند جمله روزمره کاربردی رو یاد بگیرید. برای شرکت در دوره که با پشتیبانی و همراهی ما اگر سوالی داشته باشید میتونید بپرسید، با شماره های تماس که در انتهای صفحه هست با ما در ارتباط باشید.

نکته مهم پایانی

در همه این راهکارهای عملی و واقعا بینانه که عنوان شد، حرفی از کلاس، دوره مجازی یا دانلودی، معلم زبان یا شخص دیگری نشد. پس خود این قضیه یک نکته طلایی بود؛ نه تنها کلاس زبان رفتن ایراد نداره، یا در دوره ای شرکت کردن مشکلی نیست، یا بسته آموزش زبان تهیه کردن اشکال نداره ؛ بر عکس، اینها به یادگیری ما جهت میدن و میتونن مکالمه زبان انگلیسی ما رو سریع تر کنن. اما نکته اینجاست که ما خودمون باید کارهایی رو انجام بدیم. من همیشه گفتم که بهترین شرایط آموزش رو هم داشته باشیم، کسی به جای ما قرار نیست یادبگیره. پس کمی همت کنید و حوصله به خرج بدید و با قدمها کوچک، آروم آروم و پیوسته پیش برید، خواهید در نتایج عجیب و غریبی بدست میاد که باورتون نمیشه. مواردی که اینجا گفته شد فوق العاده نتیجه بخش هستن. منتظر سوالات و نظراتتون در پایین همین صفحه هستم. ممنون از نگاه مهربونتون.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]https://fispik.ir/wp-content/uploads/2022/11/9-IMG_4376-1.mp4[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]https://fispik.ir/wp-content/uploads/2022/11/14-1.mp4[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]https://fispik.ir/wp-content/uploads/2022/11/13-meeting-4384_1-1.mp4[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”دوره انگلیسی با سریال فرندز” txt_align=”center” color=”turquoise” el_width=”md” add_button=”right” btn_title=”کلیک کنید” btn_style=”3d” btn_color=”purple” btn_link=”url:https%3A%2F%2Ffispik.ir%2Fproduct%2Ffriends-english-course%2F|title:%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%20%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%81%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B2″]10 ساعت فایل تصویری توضیح عبارتهای فیلم به همراه جزوه آموزشی[/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

میزان پیشرفت خواندن شما

آنچه در این مقاله می خوانیم
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fispik.ir/?p=27916